vreemde steden bezoeken (tips)

Wednesday, August 19

Onlangs zette ik een artikel online waarin ik vreemde steden ging bezoeken. Ja, ik ben eindelijk ook eens op avontuur geweest (want ik ging tienertoeren: 3 dagen door NL voor €33,-) en ik bezocht onder andere Zutphen en Deventer. Dit was ontzettend leuk, maar als ik die dag over mocht doen (heel graag zelfs, want school is begonnen) had ik wel een aantal dingen anders gedaan! Vandaag geef ik jullie een paar tips die jullie misschien kunnen gebruiken bij jou avontuur?

Trek oké kleren aan
En hiermee bedoel ik: neem een vestje mee of iets wat je makkelijk aan/uit kunt doen als je het koud/warm hebt, want daar heb ik nu (soort van) ervaring mee. Waarom? Omdat we iets te zomers gekleed waren (de weer-app gaf aan dat het warm werd!).  Hierdoor werden we bekeken door mensen die ons waarschijnlijk voor gek verklaarden. Gelukkig waren we niet ver van huis dus besloten we de trein naar huis te nemen en iets warmers aan te doen.

• Ga op tijd weg en ga niet treuzelen
Ja het is een cliché tip, maar doe het ook! Want wij waren ondertussen drie kwartier bezig om iets warmers aan te trekken... 

• Blijf niet te lang in dezelfde stad
(Dit geldt voor als je veel steden wilt bezoeken) Als je veel steden wilt bezoeken is het verstandig als je al gaat kijken naar welke stad je hierna wilt. Kijk op de borden hoe laat deze trein vertrekt en hou je horloge goed in de gaten.

• Ga ook naar de plekken die niet zo bekend zijn
''The world is a book and those who do not travel read only one page.''
Niet letterlijk opvatten, maar je weet wat ik bedoel. En natuurlijk kun je naar grote steden gaan (die zijn ook geweldig) maar kleine plekjes kunnen ook ontzettend mooi zijn!

• Leg mooie momenten vast
Nee, niet alleen maar om een post er over te schrijven (wat ook ontzettend tof is) maar ook gewoon ter herinnering (voel je niet aangesproken mede-bloggers want uhum ik doe het ook). Altijd leuk om op foto te hebben waar je geweest bent, niet? 

Heb jij wel eens een vreemde stad bezocht?

27 comments:

  1. Fijne tips, ik ga ze zeker onthouden.

    ReplyDelete
  2. Inderdaad heel leuke tips en veel succes op school!

    ReplyDelete
  3. Leuke tips, ik bezoek echt veel te weinig "vreemde steden"!
    Al ben ik wel in Zutphen een paar keer geweest, echt een leuke stad!

    ReplyDelete
  4. Ik heb deze weken ook steden bezocht! Het leukste vind ik misschien ook wel om naar plekken te gaan die niet zo bekend zijn, gewoon door straatjes lopen. Je foto's zijn super leuk geworden!

    ReplyDelete
  5. Wat een handige tips! Ik ga morgen waarschijnlijk naar Haarlem, het lijkt me zo'n leuke stad! :) Succes op school!
    X Emma

    ReplyDelete
  6. Die quote bij je vierde tip is prachtig! Kleine plekjes zijn meestal mijn favoriet, ze kunnen zó mooi zijn! Echt fijne tips die zeker kunnen helpen, ik onthoud ze voor als ik ooit eens zo'n tour ga doen! :)

    ReplyDelete
  7. O dit zijn echt precies de dingen die ik altijd fout doe wanneer ik een dagje de buitenwereld ga verkennen. Geen vest meenemen? Check. Te laat de deur uit gaan? Check. Rond hangen bij cliché attracties? Check. Ja je hoort het al, deze tips zijn nu echt officieel mijn tien (eigenlijk vijf maar oké) geboden als het gaat om city trips! Heel erg bedankt! Hihi. xx

    ReplyDelete
  8. Wat een fijne tips! En wat leuk, zo 3 dagen weg! Dat ga ik onthouden. :D

    ReplyDelete
  9. Goede tips! En wat leuk dat je bent gaan tienertouren!

    ReplyDelete
  10. Wat een leuke tips heb je neergezet! X

    ReplyDelete
  11. Leuke tips! Ik ben zelf iemand die juist wel meteen een hele dag in dezelfde stad wil zijn, maar dat is bij mij ook een beetje omdat ik het lekker vind om soms even helemaal niet op de tijd te letten en meer te zien van één stad in plaats van beetjes van verschillende steden, maar de andere tips zijn wel heel nuttig voor mij ook!

    ReplyDelete
  12. Ik vind kleine steden meestal veel leuker dan grote! Leuk artikel!

    ReplyDelete
  13. Leuke tips. Goedkope reis.
    Xxx

    Http://www.sherryhussain.wordpress.com

    ReplyDelete
  14. Het zijn die kleine steden die het leukste zijn, daar is het lekker rustig en wordt het dorpje niet platgelopen door honderden toeristen. Mooie foto's zeg, wauw! Ik heb spijt dat ik bijna de hele vakantie gewoon thuis ben gebleven (of ik ging naar de steden die ik al vrij vaak gezien heb, ik baal ervan..). Ik zou echt hetzelfde meegemaakt hebben met de kleren. ik zou echt al van een dag op voorhand een hele outfit klaarleggen, route uitstippelen en dan tot de ontdekking komen dat het veel te warm is voor die outfit, haha.

    ReplyDelete
  15. Bedankt voor de tips, heb ik zeker wat aan. Ik ben trouwens voor het eerst op je blog en ik ben echt verliefd op je blog! Wat een mooie foto's en wat schrijf je mooi en fijn. Liefs,

    ReplyDelete
  16. Wat een goede tips! Ik vertrek op 1 september naar NYC, wat voor mij ook een vreemde stad is. Hier heb ik dus zeker iets aan. Enige regel waar ik me niet aan ga houden is: 'blijf niet te lang in dezelfde stad'. Ik ga namelijk een gehele maand ;-)

    ReplyDelete
  17. Goede tips, zal ik zeker meenemen naar 'vreemde' steden!

    ReplyDelete
  18. Vooral leg mooie momenten vast is een goeie tip, dat vergeet ik altijd!

    ReplyDelete
  19. Wat een goede tips! Ik bezoek eigenlijk bijna nooit nieuwe steden! Op tijd vertrekken en naar plekken gaan die niet zo bekend zijn, zijn hele goede tips! :)

    ReplyDelete
  20. Leuke tips! Als ik een stad bezoek neem ik daar meestal een hele dag voor, maar leuk idee om ook eens meerdere (kleinere) steden op een dag te bezoeken!

    ReplyDelete
  21. Leuke en handige tips! Nog eentje: trek comfortabele, maar niet te blote kleding aan. Niet in alle dorpen/steden en bezienswaardigheden worden korte/blote kleding op prijs gesteld.

    ReplyDelete
  22. Tienertouren lijkt me heel leuk om te doen. Handige tips ook!

    ReplyDelete