avontuur in amsterdam

Wednesday, October 28

Een plek waar ik al zo lang naar toe wilde. Om ook eens de grachten met mijn eigen ogen te bewonderen. Ik ging met een vriendin op avontuur in Amsterdam. Het was groter dan wat ik verwachtte en het sfeertje is ook heel anders dan hier. We zijn mega veel winkels ingelopen (winkels die ik nooit eerder heb bezocht) maar ik kwam thuis met maar één truitje hihi.

Ik had me voorgenomen om overal foto's van te maken. Maar al gauw was ik dat vergeten. Om half 4 hadden we met Naomi afgesproken op de dam. Ruim een half uurtje van te voren kwam ik erachter dat ik amper foto's had gemaakt. Dus in dat halve uurtje zijn we nog wat straatjes ingelopen om nog wat foto's te nemen. Om half 4 kwamen we aan op de dam. Hoe de meeting verliep? Hier kan je het lezen.

Tijdens het winkelen liepen we langs de Bagels&Beans. Misschien zit Teske daar zei ik, maar de kans dat ze daar nu zit is erg klein. Eenmaal thuisgekomen zag ik op Tekse's instagram account dat ze een paar uur geleden in de Bagels&Beans zat. Maar alsnog, de kans is erg klein dat ze in die B&B zat. Amsterdam is zo groot maar stel zou ze daar zitten (er zijn drie B&B's in Amsterdam), dan zou het puur toeval zijn en onwijs gaaf dat we haar voorbij zijn gelopen (ja, ik bekijk het positief)!

En ik heb voor het eerst mijn foto's bewerkt. Niet gewoon een zwart-witte effect erover heen gegooid, maar echt bewerkt. Ik wist niet dat er zoveel tijd in zat, in het bewerken van foto's. Ik bewerkte voorheen mijn foto's nooit omdat ik dat natuurlijke effect over wou brengen. Maar nu merk ik het verschil ;).

Ben jij ooit in Amsterdam geweest?

33 comments:

  1. Mooi bewerkt hoor :D Er kruipt inderdaad wel wat tijd in hé! Vind ik ook, en niet iedereen beseft dat altijd -maar dat is dan weer positief want dan is het goed gelukt haha-. Ik zou ook gehoopt hebben dat Teske passeerde! :)

    ReplyDelete
  2. ik vind natuurlijk bewerkte foto's ook mooi(er)! Is goed gelukt hoor!

    ReplyDelete
  3. Mooie foto's! Ik kom best vaak in Amsterdam maar heel bijzonder vind ik het niet. Leuk om te lezen wat jij ervan vindt.

    ReplyDelete
  4. Wat een mooie foto's! Ik vind bewerken zo leuk, een beetje met VSCO klooien haha. En liefde voor A'dam! :D (Ik dacht trouwens altijd dat je in België woonde, idk waarom, maar dat is dus niet zo? Haha..)
    X Emma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel. Super lief! Precies en de instellingen een beetje wijzigen totdat je er tevreden mee bent. Nee, ik woon in Nederland hihi :).

      Delete
  5. Hele mooie foto's! Ik denk daar ook wel eens aan hoor, van zou die bekende blogger daar zitten want die komt daar wel eens.. haha!

    ReplyDelete
  6. Amsterdam is zo'n leuke stad!! Ik hou zo van de schattige straatjes en de kanalen... Je foto's zijn zo mooi! Op een of andere manier niet van die typische-amsterdam foto's, als je begrijpt wat ik bedoel, hihi. Zo toevallig van Teske, jammer dat je haar niet zag!

    ReplyDelete
  7. Je foto's zijn echt super mooi bewerkt! Ik bewerkte eerst mijn foto's ook niet, aangezien het veel natuurlijker zou ogen als je het gewoon laat zoals het is. Nu ben ik er toch wel van overtuigd dat je echt zó veel meer uit een foto kan halen als je speelt met helderheid, contrasten, filters e.d. Amsterdam is ook echt een super fotogenieke stad, met alle mooie grachten en panden!

    ReplyDelete
  8. Mooie foto's! Ik vind Amsterdam ook wel een hele mooie stad! Om te wonen zou het mij denk ik wat te druk zijn, maar ik kom er graag :)

    ReplyDelete
  9. Wauw, je blog en deze foto's zijn echt héél erg mooi!! En ik vind Amsterdam een leuke stad! Begin al steeds meer, stapje voor stapje, de weg te leren kennen. Ik ga je nog even verder stalken ;) Liefs!

    ReplyDelete
  10. Vind je foto's heel leuk zo! Er zijn trouwens veeeeel meer bagels and beans in Amsterdam. Ik kan er zo al 8 tellen maar ik vergeet er vast een hoop, haha.

    ReplyDelete
  11. Vind je foto's heel leuk zo! Er zijn trouwens veeeeel meer bagels and beans in Amsterdam. Ik kan er zo al 8 tellen maar ik vergeet er vast een hoop, haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super lief! Oeps dan heb ik verkeerd gegoogled, haha.

      Delete
  12. AMSTERDAM!!! <3 <3 <3 Sorry ik heb echt een obsessie met deze stad haha. Ik kom zo'n beetje elk tussenuur in de Bagels en Beans die naast mijn school staat maar ik ben Teske ook nog nooit tegen gekomen. (maar inderdaad Amsterdam puilt van de Bagels & Beans en Teske is daar ook niet 24/7.. ;) ) Trouwens mooie foto's! xx

    ReplyDelete
  13. Je foto's zijn echt heel mooi! Amsterdam is ook zo'n leuke stad
    liefs. Jonne

    ReplyDelete
  14. Wat leuk dat je in Amsterdam bent geweest! Ik ben er zelf een keer geweest met school, maar heb niet veel meer gezien dan alleen het Rijksmuseum en de Dam. Maar wauw, die foto´s! Heel leuk dat je ze bewerkt hebt, het geeft je foto´s echt zo´n ´sfeertje´!

    ReplyDelete
  15. Wat grappig dat je (waarschijnlijk) zo dicht in de buurt van Teske bent geweest! Had ik ook toen ze samen met Vera ooit bij Lush in Londen was. Ik liep letterlijk die dag langs de Lush daar, maar ugh, ik las pas achteraf dat ze daar was geweest. Maar goed, we zijn in ieder geval allebei vlakbij geweest :)

    ReplyDelete
  16. Wauw, ik vind je foto's echt top! Heel leuk artikeltje :)

    ReplyDelete
  17. Wat een gave foto's en wat is Amsterdam toch mooi!

    ReplyDelete
  18. Ik dacht al dat je je foto's had bewerkt, wat zijn ze mooi geworden! Er kruipt inderdaad veel tijd in, daarom dat ik stiekem veel te lui ben om me er eens in te verdiepen! (; Welk programma gebruik je er trouwens voor?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje, super lief! Gewoon VSCO cam, die ken je vast wel!

      Delete
  19. Mooie foto's. Amsterdam is zo fotogeniek. Ik studeer er en ik blijf maar foto's maken

    ReplyDelete
  20. Superleuk! Amsterdam lijkt me echt zo een leuke stad om ooit eens te gaan bezoeken!

    ReplyDelete
  21. Ik vind je foto’s heel mooi, ook het effect!

    ReplyDelete
  22. Kei mooie foto's! Ze hebben een fijn sfeertje en je hebt tenminste nog een paar leuke kiekjes van de grachten. Dat was ik dus écht totaaaal vergeten, haha. Hoe heb je ze dan bewerkt? Met een programma of gewoon met VSCO cam? En dat sfeertje in Amsterdam zelf is echt onverwoordbaar, hihi. Ik had ook de hele tijd het gevoel dat ik mensen zou tegenkomen, maar helaas niet!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje, super lief! Het was gewoon veel te leuk waardoor je het bent vergeten! Ja met VSCO, haha.

      Delete
  23. Ik hou zoveel van Amsterdam! Na het zien van jouw foto's wil ik echt nog eens teruggaan! ;)
    xx Amber

    ReplyDelete
  24. Je hebt ze echt enorm mooi bewerkt! Hoe heb je dat gedaan?

    ReplyDelete
  25. Wat jammer dat je Teske niet hebt kunnen spotten! Dat zou inderdaad erg toevallig zijn! Wel heel tof dat je naar Amsterdam bent geweest! Je foto's vind ik erg gaaf!

    ReplyDelete
  26. Ik ben nog nooit in Amsterdam geweest maar wat is het er zo mooi!

    ReplyDelete
  27. Wauw echt hele mooie foto's!

    ReplyDelete
  28. Ah wat leuk dat jullie toen met Naomi hebben afgesproken! Mooie foto's, Amsterdam is prachtig!

    ReplyDelete