zo snel als een vallende ster

Saturday, December 12


7.12.2015 
''Het lijkt net alsof ik wakker word in een ander tijdperk. Ik word wakker en begin een nieuwe dag. De tijd vliegt voorbij als een vallende ster. Over een paar dagen heb ik vakantie, over een paar weken begint een nieuw jaar, over een paar maanden heb ik mijn examens. Ik besef niet hoe snel de tijd gaat, dat moet ik me nodig gaan realiseren.'' 

Dat ik al meer dan een maand niks van me heb laten horen moet ik maar accepteren. De tijd kan ik niet meer terugdraaien. De laatste paar weken zaten vol met presentaties en opdrachten. Ik heb laatst mijn profielwerkstuk afgerond met een 8 (!?!?) en ik heb volgende week weer een presentatie. Trillerig sta ik voor de klas met de hoop dat ik de tekst nog weet, want presenteren is niks voor mij. Na de vakantie begint meteen m'n tweede toetsweek. Eigenlijk had ik gehoopt dat ik een beetje kon uitrusten in de vakantie. Dat kan ook wel, maar deels besteed ik mijn tijd ook aan het leren.

De eerste foto rechts boven is trouwens met mijn macro lens gemaakt. Voor als je het niet door had, het moet een sterrenstelsel voorstellen. Stiekem is het een spinnenweb. En over foto's gesproken, ik ben daar de laatste tijd echt mee aan het klungelen. De foto's worden niet zoals ik het in mijn gedachten heb. Het wordt de laatste tijd echt mega snel donker waardoor het lastig is om mooie foto's te maken. Al heb ik daar wel vaker struggles mee (ik fotografeer met mijn mobiel).

En hoe gaat het met jou?

21 comments:

  1. De foto's zijn echt goed gelukt. Ik had het wel door dat het een sterrenstelsel moest voorstellen. :) En ja, de tijd vliegt echt snel voorbij, over een week heb ik ook al vakantie.

    ReplyDelete
  2. Wat een heerlijke foto's heb je gemaakt! Proficiat met je punten. Liefs!

    ReplyDelete
  3. Ik vind de foto's mooi hoor! Met je mobiel is het wel lastig in het donker, je kunt daar niet zo veel aan instellingen enzo doen... Maar wat goed zeg, een 8 voor je pws!<3 Succes met alles! X Em

    ReplyDelete
  4. Gaaf die foto's hoor! En wauw, een 8 is heel goed!!x

    ReplyDelete
  5. Ik vind de foto's juist heel erg leuk, en ik vind het ook reuze irritant dat het zo snel donker wordt.... Ik ben ook iemand die het haat om vanvoor te staan en bij mij mislukt het dus echt elke keer. Proficiat met die 8!!

    ReplyDelete
  6. Je foto's zijn superleuk geworden! Het is inderdaad lastig om nog leuke foto's te maken nu het snel donker wordt! Ah, wat goed dat je een 8 had!

    ReplyDelete
  7. De foto's zijn goed gelukt! Vind het ook vervelend dat het nu weer zo snel donker wordt ♥ xx

    ReplyDelete
  8. Toffe foto's. Gefeliciteerd met die 8, wat een mooi cijfer! Nog eventjes en dan genieten van de vakantie :)

    ReplyDelete
  9. Mooie foto's! En wat heb je een mooi cijfer gehaald voor je profielwerkstuk, daar mag je trots op zijn!

    ReplyDelete
  10. Wauw, echt gek wat zo'n macro lens kan doen! (: Die sterretjes op je tekening, heb je die getekend met zo'n witte pen ofzoiets? Komt wel goed allemaal hoor, voor je het weet is de zomervakantie er weer? Presenteren is ook totaaaal niks voor mij hoor, ookal ken ik de tekst volledig vanbuiten. DAN. NOG. Het gaat gewoon niet. Ik snap je.

    ReplyDelete
  11. Ik vind jouw foto's echt prachtig ;) Geniet binnenkort goed van je vakantie!

    ReplyDelete
  12. Wauw wat een mooie foto's! Heel gaaf! Jammer dat je in de vakantie vaak moet leren! Maar neem ook lekker de tijd voor jezelf! :)

    ReplyDelete
  13. Ik vind die eerste foto's prachtig!

    ReplyDelete
  14. Great blog!
    Would you like to support each other by following each other´s blog? ^_^

    Et Omnia Vanitas

    ReplyDelete
  15. Wauw, ik vind je foto's zo ontzettend mooi geworden! Ze spreken echt tot de verbeelding, tof gedaan. En dat gewoon met je mobiel, top! En wat fijn dat je je PWS afgerond hebt, ik moet deze kerstvakantie nog even heeeel hard aan de slag... :)

    ReplyDelete
  16. "Stiekem is het een spinnenweb" hihi. Mooi hoor! En geniet van je vakantie! :) X

    ReplyDelete
  17. Wauw, ik vind het inderdaad heel sterrenstelsel-ig ogen die foto rechtsboven. Hopelijk is je presentatie goed gegaan! :) Liefs, Rowan

    ReplyDelete
  18. Mooie foto's, vooral die eerste! Hopelijk gaat je presentatie gewoon super goed, heel veel succes!

    ReplyDelete
  19. Gave foto's! en een 8 is echt super goed!

    ReplyDelete
  20. Een 8!!!! Wauw! Wat goed! Gefeliciteerd! Ik denk dat je echt wat minder onzeker moet zijn want je bent een fantastisch meisje en ik kan me voorstellen dat je trillerig voor de klas staat maar houdt alsjeblieft de volgende keer dat je een presentatie hebt dit in je achterhoofd! Dit geldt trouwens ook voor je foto, waar ik diep van onder de indruk ben! Hoe kom je toch op het idee een spinnenweb vast te leggen als sterrenstelsel! Heel origineel en uniek! Als ze dan wat minder goed lukken dan gehoopt is het jammer, maar het idee is er in ieder geval wel en bovendien ik vind de foto wel heel erg goed gelukt! Hopelijk heb je de stress ondertussen een beetje los kunnen laten afgelopen dagen en die toetsweek gaat helemaal goed komen! Ik heb er alle vertrouwen in! Succes! xx

    ReplyDelete
  21. Ik vind die linker foto erg leuk. Wat een goed cijfer zeg. You go girl!

    ReplyDelete