gebaren zeggen genoeg

Thursday, March 3

8.1.2016 
''Gebaren zeggen genoeg. Het hoeft niet zo te zijn dat alleen een handgebaar genoeg zegt. Je steekt je arm omhoog en zwaait je hand een paar keer. Iedereen weet wat dit betekent, namelijk iemand begroeten of uitzwaaien. Maar zijn er ook gebaren die je niet kent? Als je moet gapen, is dat ook een gebaar dat je moe bent en het rustiger aan moet doen? Iedereen toont gebaren en iedereen wat ze betekenen.''

De afgelopen vrijdagen ben ik na schooltijd in bed gekropen. Ik kijk een paar filmpjes en val als een blok in slaap. Het is me al een paar keer eerder voorgekomen en ik merk dat ik echt heel moe ben. Ik voel me net een oude dame, die een middagdutje doet. Alleen ben ik geen oude dame, maar een tiener. Een tiener die vrijdagmiddag haar bed in duikt om wat slaap in te halen.

Ik zit nu al over de helft van mijn vakantie en heb ook de rust genomen die ik nodig had. Op schooldagen duik ik laat mijn bed in en gaat mijn wekker ook vroeg. Nu ga ik laat naar bed en word ik wakker als het helemaal licht geworden is. Dit had ik nou net juist nodig. Een weekje waar je even aan jezelf kan werken. 

Ik weet dat ik een hele tijd afwezig ben geweest, maar mijn hersenen hoorde je wel kraken. Ik moest (en moet nog steeds) veel voor school doen. Het is niet dat ik alleen maar met school bezig ben, maar de tijd die ik overhad besteedde ik voor iets anders. Gewoon om zelf rust te nemen. Perfectionisme zat me denk ik ook eventjes in de weg. Ik had veel ideeën en werkte ze ook uit, maar alles was niet goed. Het was anders dan wat ik in mijn gedachten had. Ik zat in een dipje denk ik. Nu wil ik maar al te graag schrijven. Alleen de tijd ontbreekt. 

Liefs 

15 comments:

  1. Het is totaal begrijpelijk dat school eerst komt. Doe maar rustig aan. :) En van dat in slaap vallen dat is niet raar hoor, onlangs moest ik geschiedenis leren en ik viel plots in slaap een uur en half later schoot ik wakker met een slaapdronken hoofd dat ik geschiedenis nog moest leren, haha.

    ReplyDelete
  2. Ik herken het allemaal hoor, het wordt echt soms gewoon heel eventjes te veel, is helemaal normaal. En middagdutjes zijn ook de gewone daily routine, is een gewoonte geworden inmiddels..

    ReplyDelete
  3. Super fijn dat je nu vakantie hebt om eens heerlijk uit te rusten! Geniet ervan. Liefs!

    ReplyDelete
  4. Geniet nog maar van je vakantie! Dat is ook belangrijk hoor, gewoon genieten :) Mooie foto's!

    ReplyDelete
  5. Noem het maar een powenap, helemaal in. Neem lekker je tijd.

    ReplyDelete
  6. Mooie foto's! En succes met alle drukte op school, ik denk dat we het allemaal wel herkennen haha! x

    ReplyDelete
  7. Ooh zalig dat je nu even alle slaaptekort kan inhalen! Lijkt me ook de max, dus ik ga zondag eens lekker snoozen haha. Veel liefs!

    ReplyDelete
  8. Aaaahhhhhhhhh je foto's zijn weer zo prachtig! Heel kwetsbaar maar toch duister en mooi. Trouwens, een beetje off topic, maar hier thuis gebaren we ook omdat mijn zusje doof is. Grappig om dan te merken dat best veel gebaren al vrij logisch zijn en sommige horende mensen die van zichzelf al maken. 'Drinken' bijvoorbeeld, of 'warm'. Maar goed. Neem de tijd om de dingen op jou manier en tempo te doen en doe een dutje als je voelt dat het fijn is om te doen! En heel mooi dat je dan toch je rust pakt :)

    ReplyDelete
  9. Vervelend dat je zo moe bent! Ik moet eerlijk bekennen dat ik soms ook wel even een dutje doe 's middags, hoewel ik er geen gewoonte van wil maken. Vooral van schoolwerk kan ik snel slaperig worden, wat helemaal niet handig is eigenlijk :P Pak je rust maar goed en hopelijk voel je je dan snel weer wat fitter!

    ReplyDelete
  10. Tijd, dat ontbreekt bij velen. Probeer goed uit te rusten en dan komen die ideen wel! :)

    ReplyDelete
  11. Mooi stukje over gebaren :) Veel succes met school!!

    ReplyDelete
  12. Heerlijk he, een vakantie! En die rust is heel belangrijk voor je. Dat wat ontbrekende tijd betreft komt me heel bekend voor, ik zit in precies hetzelfde schuitje!

    ReplyDelete
  13. Heel begrijpelijk! School gaat voor, en rust is ook heel belangrijk :)!

    ReplyDelete
  14. Supergoed dat je even wat tijd voor jezelf nam. Soms moet ik ook echt even een break nemen. Vandaag wilde ik eigenlijk een dag naar Amsterdam, maar ik weet gewoon dat ik dan maandag gesloopt ben. Hele mooie fotootjes wel.

    ReplyDelete
  15. Ik hou echt enorm van je foto's! Prachtig!
    Liefs,
    Lauren
    (laurenrogiers.blogspot.com

    ReplyDelete