de perfecte balans

Sunday, April 24

Verlangend naar het zonlicht
zit ik bij het raam.

Wachtend
totdat het zonlicht op mijn armen schijnt.
Daar achter het raam.

Met het dalende zonlicht
passeert het licht langzaam voorbij.

Het gouden licht strijkt over mijn armen.
Het geeft me een warm gevoel.

Even haal ik diep adem,
dit is de perfecte balans.

Het is jullie vast niet ontgaan, maar ik heb weer een hele (erg lange) poos niks meer van me laten horen. Over drie weken beginnen mijn examens al en dat geeft zoveel stress. Ik ben bang dat ik al die examens slecht ga maken en dat ik dan niet slaag. Het is zo'n stomme rot moment opname. Deze vakantie is daarom ook voor een groot gedeelte gevuld met het maken van oefenexamens. En stress.

Maar ondanks dat is het de afgelopen tijd best mooi weer geweest. Soort van. Het regent nu, maar laten we dat maar even vergeten. Ik heb vorige week ook een intake gesprek gehad voor mijn vervolgopleiding en ik ben aangenomen (als ik slaag)! Voor als jullie het willen weten (want het was bij mij ook een struggle om een opleiding te kiezen die bij je past), ik heb me ingeschreven voor HBO-rechten.

Wat voor avontuur ga jij beleven in de vakantie?

25 comments:

  1. Gave foto's zeg! En ik geloof dat je die examens helemaal ga halen!

    ReplyDelete
  2. Ooh, meid toch :( Heeeeel veel succes met je examens hoor, ik duim voor je!

    ReplyDelete
  3. Die foto! Wauw! Heeeel veel succes met je examens (en ik heb momenteel geen vakantie meer...)

    ReplyDelete
  4. Mooi gedichtje en mooie foto's! Ik zit ook in de examenstress. Heel veel succes met leren! Het gaat je vast lukken. Neem wel af en toe pauze van het leren, he!

    ReplyDelete
  5. Zalig dat je dan voor rechten gaat studeren, hihi. Het gaat je wel lukken, ik ben er voor feedback mailtjes he! ♥ Mooi versje en foto's erbij, wow!

    ReplyDelete
  6. Ah meid, don't worry, ik geloof in je! Ik doe ook examen en we gaan allebei knallen, oké? Oh en wat tof dat je rechten gaat doen zeg! Liefs! (en een dikke virtuele knuffel voor als je helemaal in de stress zit)

    ReplyDelete
  7. Wauw, you're back! Als je examens voorbij zijn moet je wat meer van je laten horen hihi, je posts zijn zo leuk! Ontzettend mooi gedichtje en foto's<3 En heeeeel veel succes met je examens, you can do it!! XX

    ReplyDelete
  8. Alvast succes met je examens! Het gaat vast helemaal goed komen!

    ReplyDelete
  9. Het komt helemaal goed met je examens, heel veel succes! <3

    ReplyDelete
  10. Oeh, super veel succes!!! Je kan het hoor. <3

    ReplyDelete
  11. Oh, die foto!! Echt heeeeeeeeel erg mooi, net zoals dat gedichtje! Heel veel succes met je examens! X

    ReplyDelete
  12. Wauw, gave foto's! Ennn die examens ga je gewoon halen hoor, you can do it! ♥

    ReplyDelete
  13. Aah succes met je eindexamens!! Achteraf gezien is t eigenlijk gewoon leuk, die eindexamenperiode. Als ik iedereen zo hoor erover denk ik; deed ik nog maar eindexamen! Hahaha

    ReplyDelete
  14. Examens zijn pittig. Heel veel succes ermee. Je versje vind ik heel mooi. Balans is een belangrijk gegeven. Ik ben nog altijd opzoek naar de perfecte balans in het leven.

    ReplyDelete
  15. Ontzettend spannend al die examenstress bah. Ik ga voor je duimen! Je gaat die examens vast rocken :). Heel veel succes!

    ReplyDelete
  16. echt heel mooi geschreven.
    en wat een gave foto's, echt heel heel mooi.
    ik ga niks doen in de vakantie, ik heb namelijk geen vakantie omdat ik werk haha :)

    ReplyDelete
  17. Het gaat helemaal goed komen!, De foto's zijn trouwens prachtig!

    ReplyDelete
  18. Wauw, prachtige foto's! Heel erg veel succes met je examens, ik duim!

    ReplyDelete
  19. Wat spannend allemaal zeg. Heel veel succes eah <3 Ik herken je keuzestress, al heb ik nog even. Superleuk dat je HBO rechten gaat doen. Ik weet het nog niet helemaal honderd procent zeker, maar ik wil na mijn vwo ook graag rechten doen.

    ReplyDelete
  20. Ik begrijp je spanning voor de examens. Probeer je ontspanning te pakken tussendoor, daar krijg je weer positieve energie van! Heel veel succes alvast en ik duim voor je. :)
    Tof trouwens dat je rechten gaat studeren. Wauw, gaaf hoor!

    ReplyDelete
  21. Ik begrijp je spanning voor de examens. Probeer je ontspanning te pakken tussendoor, daar krijg je weer positieve energie van! Heel veel succes alvast en ik duim voor je. :)
    Tof trouwens dat je rechten gaat studeren. Wauw, gaaf hoor!

    ReplyDelete
  22. Ik herken me zo erg in je examenstress. Ik heb dit jaar ook examens... Vreselijk, ben zo blij als het achter de rug is! Heel veel succes alvast!!

    ReplyDelete
  23. Wat een mooi gedichtje en foto's! En over die examens: het zal je zeker wel lukken! :)

    ReplyDelete
  24. Wat een mooi gedichtje! Succes met je examens!

    ReplyDelete
  25. Nog veel succes met je examens, hopelijk loopt alles goed. :) Ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoe je die foto's met die bloemen hebt gemaakt, ze zijn zo mooi.

    ReplyDelete