4 juni

Saturday, June 4

Van die dagen dat je niet wakker wordt door het irritante gepiep van je wekker. Van die dagen dat je alle tijd hebt. Dit zijn mijn dagen. Soort van. Afgelopen paar weken zat ik in de gymzaal gevuld met andere gestreste studenten. Nu is het voorbij. Gelukkig. Ik moet alleen nog wachten op de uitslag (16 juni). Natuurlijk hoop ik op het beste, maar dat wordt moeilijk. In het begin vond ik dat echt verschrikkelijk en heb ik ook dagen gehuild. Maar ik heb het nu geaccepteerd en het is maar een jaar. En misschien heb ik wel heel erg geluk.

Op dit moment geniet ik volop van mijn vakantie en voel ik me absoluut niet 'schuldig' als ik het niet haal. Want ik heb mijn best gedaan en meer kan ik niet. Dit geldt ook voor andere lieve mensen die even in een dipje zitten, Probeer je er overheen te zetten en besef dat een jaartje zo voorbij vliegt. Ik bedoel, hoe snel is dit schooljaar gegaan?! En wie zegt dat het niet lukt? Ok, nu terug naar mijn outfit (ik dwaal af).

coat: vila  top: ?  jeans: only  shoes: puma

En het genieten lukt. Mijn dagen zijn gevuld met het genieten van kleine momenten. Laatst liep ik met Lisa door het bos waar de overgebleven bladeren onder onze voeten knisperden. Langzaam kwam de zon nog tevoorschijn. Het gouden zonlicht scheen hier en daar door wat bladeren heen op onze lichaam (zoals je heel misschien op de foto's kunt zien). Langs de weg kwamen we bloemen tegen zo helder als zeewater. Het waaide, zoals de golven veranderen van eb naar vloed. De bloemen dansten. Ze dansten in het perfecte ritme mee met de wind.

Met een grote glimlach liepen mijn moeder en ik door Amsterdam. De dag ervoor besloten we plotseling om naar Amsterdam te gaan. Zomaar. Gewoon even met z'n tweeën weg. We passeerden de voorbijgangers, want het was druk. Zigzaggend liepen we langs de smalle huisjes. Het gouden zonlicht kroop langzaam te voorschijn. We liepen hier en daar wat winkels binnen. In de middag leek het wel alsof de zon zich even wilde laten zien. Na die dagen waar de zon helemaal niet te bekennen was, kon je hem vandaag niet meer missen. De tijd tikte door. Ondertussen was de tijd zo snel voorbij getikt dat het alweer tijd was om naar huis te reizen. 

Foto's door Lisa

20 comments:

  1. Ahh, de uitslag zal vast wel goed zijn. Ik duim met je mee!

    ReplyDelete
  2. Hoop voor je dat de uitslag goed is! Mooie foto's heb je gemaakt ♥ xx

    ReplyDelete
  3. Je best doen is het allerbelangrijkste! Ik duim met je mee voor een goede uitslag! :)

    ReplyDelete
  4. Wat een prachtige foto's! Je jas is ook zo leuk! En je uitslag, duimen!

    ReplyDelete
  5. Je uitslag gaat kei goed zijn, zoals ik jou ken, zeker weten! Geniet er nog maar lekker van! En zalig zo'n last minute tripje naar Amsterdam met je mama. het zijn de spontane dingen die het leukste zijn.

    ReplyDelete
  6. Die foto met de bloemetjes is zo mooi!
    En probeer vooral te genieten van je vrije dagen nu! Ik duim voor je :)

    ReplyDelete
  7. Die jas is leeuk! En ahh, ik hoop met je mee op een goede uitslag. In ieder geval heb je je best gedaan.
    X

    ReplyDelete
  8. Je jas is geweldig net als jij! Je haalt het vast wel en zo niet, Who Cares? Dat extra jaartje ga je heus wel overleven.

    ReplyDelete
  9. Mooie foto's! Hopelijk is de uitslag van je examens goed! Dat is toch altijd afwachten, maar ik denk dat je het beste kunt proberen om te genieten van de tijd die je nu hebt inderdaad.

    ReplyDelete
  10. Veel succes met je uitslag! Het zal vast wel goed gekomen zijn. Ik hou van de outfit, de jas is heel erg leuk!

    ReplyDelete
  11. Zal vast meevallen die uitslag! Heel mooi schrijfstijltje heb je trouwens, je kunt echt precies zo schrijven dat ik bijna het idee krijg dat ik erbij ben :)
    Ik ben trouwens fan van de jas, heel leuk!

    ReplyDelete
  12. Komt vast goed met de uitslag! <3

    ReplyDelete
  13. altijd leuk om zo plots ergens heen te gaan!
    die puma's zijn trouwens echt heel tof.
    en wat een prachtige bloemetjes ook.

    liefs joelle

    ReplyDelete
  14. Great post Well done
    You have a interesting blog.
    Visit mine if you want
    www.welovefur.com

    ReplyDelete
  15. het genieten van kleine momenten is het beste. Mooie foto's!

    ReplyDelete
  16. Fijne foto's! Geniet van je vrije dagen nu! Hopelijk is de uitslag goed. Daarna lekker vakantie vieren :)

    ReplyDelete
  17. Ik ben ook zo benieuwd naar de uitslag!! Leuke jas heb je aan :)

    ReplyDelete
  18. Wat een prachtig plekje is dat (alles is natuurlijk mooier als je de tijd hebt om ervan te genieten)! En ik duim met je mee, voor iedereen trouwens (en mezelf) :)

    ReplyDelete
  19. Fijn, he? Dat de examens over zijn. Ik ben ook als de dood voor donderdag, maar tot die tijd moeten we gewoon positief blijven. Ik ga voor je duimen!

    ReplyDelete
  20. Heerlijke plaatjes! Fijn zulke dagen. <3

    ReplyDelete