avontuur in utrecht

Wednesday, June 22

Een dag van tevoren besluiten Lisa en ik om een vreemde stad te bezoeken. Even weg van huis en weg van al het stres. Over een paar dagen zouden we de uitslag horen. Inmiddels is het al een weekje verder en we zijn beiden geslaagd! Eindelijk verlost van de middelbare school en beginnen met een nieuwe opleiding.

Eenmaal op het station aangekomen kletsen we wat bij. ''Ik heb het al over VAVO (volwassen onderwijs waar je alleen de vakken opnieuw doet waarvoor je gezakt bent) gehad met mijn moeder'' vertel ik Lisa. Ik had me al voorbereid dat ik VAVO zou gaan doen. M'n moeder had bijna de VAVO gebeld, maar ze wilde perse wachten tot de tuitslag. En daar ben ik blij om. Heel blij.


Ondertussen zijn we aangekomen in Utrecht. Langzaam vallen de tranen van de wolken naar beneden. We lopen richting de domtuin. Samen met Lisa lopen we door een deur waar de hele tijd mensen naar buiten en binnen lopen. Langzaam stappen onze voeten voort terwijl we met bewondering om ons heen zitten te kijken. Alles is zo mooi en gedetailleerd. We wilden wat foto's maken met Lisa's camera, maar er waren te veel mensen. Awkward. We liepen weer de deur uit en besloten om wat straatjes in te lopen.

We komen uit bij een straatje met een mega grote bloesem boom. Hier maken we wat outfit foto's (binnenkort online hihi). Nadat we klaar zijn lopen we het straatje weer uit. Het regent mega hard en ik pak snel een paraplu die veel te klein is voor ons tweeën. We lopen hier en daar nog wat straatjes binnen. Een poosje later hebben we voor ons gevoel alles wel gezien. Eigenlijk niet maar we weten gewoon niet waar we naar toe moeten en besluiten om naar Amersfoort te gaan. Daar lees je ook binnenkort meer over (als het goed is).

ga jij weleens naar utrecht?

24 comments:

  1. Echt super dat je geslaagd bent! En ik ga heel af en toe eens naar Utrecht maar kom er eigenlijk nooit vaker dan 2 keer in een jaar.

    ReplyDelete
  2. Zo'n mooie stad! Ik kom er eigenlijk nooit. Jammer! Maar ga je nu Vavo doen?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nee! Ik zou VAVO gaan doen als ik was blijven zitten, want dan hoefde ik niet alle vakken meer te doen (alleen de vakken waarvoor ik gezakt was), maar dat hoeft niet want ik ben geslaagd! Dus nu ga ik naar een hoge school een opleiding volgen.

      Delete
  3. Wauw je foto's zijn mooi! Ik hou van dit sfeertje! Mooi ook dat je die bloesem op de foto hebt kunnen zetten. Geeft altijd zo'n leuk sfeertje! Dankjewel voor je lieve reacties :) :)

    ReplyDelete
  4. Zo leuk dat je geslaagd bent! Proficiat!

    ReplyDelete
  5. Wat een prachtige foto's! Ik ben heel benieuwd naar de outfitfoto's bij de bloesem boom!

    ReplyDelete
  6. Ik ben benieuwd naar de outfit foto's!
    En nu je erover begint... Ik zou best weleens wat vaker naar Utrecht willen gaan. Dat is een mooie en gezellige stad. Als het niet regent, tenminste! ;-)

    ReplyDelete
  7. Gefeliciteerd met het slagen! Zo fijn voor je :). En wat maak je een mooie foto's! Vooral die tweede zwart wit foto vind ik prachtig. En ja, ik ga best vaak naar utrecht (vrijdag weer hihi)

    ReplyDelete
  8. Leuk dat je zo een dagje weggaat! Utrecht vind ik een hele mooie stad.

    ReplyDelete
  9. Gefeliciteerd! Top dat je geslaagd bent joh, goed gedaan! Leuk dat jullie zo spontaan naar Utrecht gingen. Ben benieuwd naar de outfit foto's! :)

    ReplyDelete
  10. Gefeliciteerd! Top dat je geslaagd bent joh, goed gedaan! Leuk dat jullie zo spontaan naar Utrecht gingen. Ben benieuwd naar de outfit foto's! :)

    ReplyDelete
  11. Nogmaals gefeliciteerd meid, niet zo twijfelen aan jezelf! ;) Wat voor opleiding ga je nu volgen? Utrecht is zo leuk, je kan er superleuk winkelen ook hihi. Ik ben benieuwd naar de outfitpost! Xo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje Emma dat is lief! ❤️ Maar ik ben net over hoor! Ik ga nu hbo-rechten doen! Klopt Utrecht is echt ontzettend mooi!

      Delete
  12. Lijkt me heerlijk, gewoon weten dat je geslaagd bent :)
    Utrecht is zo leuk! Het heeft altijd zo'n gezellig sfeertje. Ben benieuwd naar de outfitpost!

    ReplyDelete
  13. Ik vind Utrecht zo'n mooie stad! En gefeliciteerd!

    ReplyDelete
  14. Nog gefeliciteerd met het slagen!! Wat zal dat een opluchting zijn geweest als ik je verhaal zo lees! :) Zelf ben ik pas 2-3 keer in mijn leven in Utrecht geweest, maar het lijkt me geweldig om eens meer dan enkel de winkelstraat te ontdekken daar! :)

    ReplyDelete
  15. utrecht is een mooie en leuke stad!
    prachtige foto's, ben benieuwd naar
    de foto's onder de bloesems

    ReplyDelete
  16. Prachtige foto's en natuurlijk gefeliciteerd! X

    ReplyDelete
  17. Wat een prachtige foto's zeg! Utrecht is echt een hele leuke stad ook!

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
  18. Ik ga naar Utrecht deze vakantie, yay! Feestje, haha. Over dat awkward zijn omdat er veel mensen lopen, negeren die handel. Echt. Anders zit je thuis met het gevoel dat je niet voldaan bent, alleja, dat je niet het onderste uit de kan hebt gehaald, snap je wat ik bedoel? En nog eens gefeliciteerd!! (beiden, haha)

    ReplyDelete
  19. Hele mooie foto's! Het is alweer een hele tijd geleden dat ik in Utrecht ben geweest!

    ReplyDelete
  20. Hihi, naamgenootje zo te lezen. Utrecht is zo'n leuke stad alleen wel vrij ver weg voor mij.

    ReplyDelete
  21. Suuuper goed dat je geslaagd bent, gefeliciteerd! Al helemaal niet als je het niet verwacht, heb ik ook gehad toen ik van de middelbare school kwam. En Utrecht is geweldig! Doet mij altijd een beetje denken aan een soort mini Amsterdam.

    ReplyDelete