bloemen drogen

Thursday, July 7

Terwijl de zon boven mijn hoofd schijnt en de frisse zomerbries zachtjes door mijn haren waait, fiets ik van huis. Op weg naar een plek vol bloemen. Ik stap van mijn fiets terwijl ik omringt word door vuurrode klaprozen en oceaanblauwe bloemen waarvan ik de naam niet weet. Met trage passen loop ik langs de bloemen. Het is zo rustig dat ik zelfs het geraas van de wind hoor. In mijn gedachten baan ik een weg lang de kleurrijke planten. Ze zijn zo dichtbij dat ik hier en daar wat bladluizen zie. Het zijn maar kleine beestjes, maar toch spring ik naar achter van de schrik. Ik loop wat verder en verzamel een paar. Een paar om voor altijd te bewaren.

Dit moesten we op de middelbare school al doen voor een werkstuk. Een rot klus vond ik dat. Echt. We moesten een aantal bladeren drogen met verschillende bladranden, bladvormen etc. Maar dat kon ik nooit vinden. Nu heb ik bloemen gedroogd voor mijn plezier, omdat ik het leuk vind om dingen voor altijd te kunnen bewaren. In mijn gedachten had ik al een hele poos het idee om gedroogde bloemen achter je hoesje te plaatsen, want als je die beu bent kun je andere bloemen gebruiken! Ik kreeg een transparante hoesje van bornprettystore en besloot om bloemen te drogen. En ik ben echt onwijs blij met het resultaat. Een uniek en persoonlijk hoesje die he-le-maal niemand heeft.
hoe ga je te werk?
Je plukt je favoriete bloemen (neem er meer mee voor de zekerheid, je weet nooit of ze zonder kreukels zullen drogen) en legt ze tussen een telefoonboek. Zorg ervoor dat je boven op het telefoonboek nog iets zwaar legt zodat je een mooi eindresultaat krijgt. En nu moet je alleen maar wachten. Ik heb iets meer dan een week gewacht. Het ligt er ook aan hoe groot of dik je bloemen zijn. Je kunt af en toe stiekem even kijken, maar hier moet je wel mee oppassen. Ze kunnen dan dubbelklappen en kapot gaan.

Als ze volledig zijn gedroogd kun je de bloemen tussen je telefoon en hoesje plaatsen. Ze kunnen gaan verschuiven wat ik persoonlijk helemaal niet erg vind, want zo zitten ze elke keer op een andere plek. Mocht je dit liever niet willen, je kan de bloemen ook aan je telefoonhoesje lijmen. 

wat vind jij van bloemen drogen?

38 comments:

  1. Dit heb ik al heel lang niet meer gedaan, maar ik vind het wel echt heel leuk!

    ReplyDelete
  2. Wat een leuk idee om gedroogde bloemetjes in je telefoonhoesje te stoppen!

    ReplyDelete
  3. wat leuk om te lezen dat er nog iemand mee bezig is!
    Ik verzamel al een tijdje allerlei bloemetjes in een boekje.
    soms als hij heel mooi is doe ik hem in een lijstje en zet ik het op mijn kamer.
    in een mobiel hoesje is ook een erg leuk idee! drankje :)

    liefs joelle

    ReplyDelete
  4. Oh wat ziet dat er leuk uit zeg, superschattig die bloemetjes!<3

    ReplyDelete
  5. Wat een leuk idee! Als ik nog eens voorbij een veld met bloemen fiets , ga ik dit zeker ook eend proberen.

    ReplyDelete
  6. Wauw wat mooi, mooie bloemen heb je gekozen en je maakt prachtige foto's!

    ReplyDelete
  7. o wauw heel erg mooi! I love gedroogde bloemen!
    Ook leuk dat je ze in een telefoonhoesje stopt zeg, dat had ik nog nooit gezien...!

    ReplyDelete
  8. Ahh heel gaaf dit!! Mooie foto's ook zeg, wauw! En hoe leuk is het om ze in/achter je phone case te doen!??

    ReplyDelete
  9. Wauw, wat is dit mooi zeg,vooral die ene foto met die blaadjes op je arm. Ook echt een leuk idee om ze in een transparant hoesje te doen. Als ik ooit een goede smartphone krijg, ga ik dit zeker een keer proberen! :)

    ReplyDelete
  10. Wat ontzettend cute, loveeee it!

    ReplyDelete
  11. Zo leuk om zo'n telefoonhoesje te maken! Nu nog een doorzichtig hoesje vinden voor mijn telefoon ;)

    ReplyDelete
  12. Oh, wauw. Wat een leuk idee. Dat telefoonhoesje ziet er zo mooi uit!

    ReplyDelete
  13. Dit ziet er zo verschrikkelijk leuk uit!! Ik moet het echt een keertje doen, en zeker met zo'n telefoonhoesje. Mooie foto's ook!! xxx

    ReplyDelete
  14. Dit is echt zo gaaf! En wat maak je toch een prachtige foto's <3 Ohja, ik las pas net je reactie op mijn blog en wilde je nog even bedanken. Wat mij heel erg heeft geholpen, is steeds weer bedenken dat iemand anders mijn spullen beter kon gebruiken dan ikzelf. Maar toegegeven, soms vond ik het ook wel lastig hoor. Liefs!

    ReplyDelete
  15. Dit is megacute, zo onwijs leuk! Ik moest in de eerste klas ook een herbarium maken en dat vond ik vreselijk (echt zulke slechte herinneringen, niet te doen haha), maat nu vind ik het dus ook oprecht weer leuk! Zo grappig, haha. Ik wil nu ook een gedroogde bloemetjestelefoonhoesje! Liefs

    ReplyDelete
  16. Opeens wordt het zo'n huge trend, ik zie er steeds meer en meer blogposts over verschijnen, haha. Ik ben mijn collectie nog steeds aan het uitbreiden, maar ik vind het zo definitief om het ergens vast te plakken, dus ik blijf uitstellen, haha.

    ReplyDelete
  17. Waaauw dit ziet er echt heel mooi en goed uit!!

    ReplyDelete
  18. Zo schattig! Ga ik zeker even onthouden :D

    ReplyDelete
  19. Het resultaat is enorme cute, love it! Ik heb ooit een keer een poging gewaagd tot bloemen drogen, maar ik was te ongeduldig en ging steeds kijken - waardoor mijn bloemen dus uiteindelijk heel lelijk opdroogden.

    ReplyDelete
  20. Waaauw wat een toffe foto's! Suuper leuk idee zo achter je telefoonhoesje :) Wat een mooie bloemetjes ook!

    ReplyDelete
  21. Wat tof dat je een persoonlijk hoesje hebt gemaakt met deze bloemen! Ik herinner mij van vroeger ook nog dat ik bloemen moest verzamelen en drogen voor school en dat vond ik eigenlijk best heel leuk, omdat er bij ons in de buurt heel veel te vinden was.

    ReplyDelete
  22. Het is echt een suuuuper leuk idee! Ik bewaar ook altijd een hele hoop bloemetjes die ik kreeg en het is echt super fijn om ze bij te houden als herinnerigen! X

    ReplyDelete
  23. Wat leuk om dat dan tussen een hoesje te doen! Heel erg mooi!

    ReplyDelete
  24. Wat een leuk idee! Het ziet er heel mooi uit!

    ReplyDelete
  25. Mooi! Vroeger heb ik dat weleens gedaan, maar ik vond het altijd zonde als ze daarna kapot gingen. -x-

    ReplyDelete
  26. Gaaf! Ik heb wel eens bloemen gedroogd. Ik vind het wel mooi!

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
  27. De stukjes die je bij je artikels schrijft zijn altijd zo leuk om te lezen, heel leuk idee ook dit! Ik denk dat ik in de vakantie ook maar eens op bloemenjacht ga (:

    ReplyDelete
  28. Wat een leuk en bijzonder idee!

    ReplyDelete
  29. Je schrijft echt zo ontzettend leuk! Je telefoonhoesje ziet er heel erg mooi uit echt een heel leuk idee!♥

    ReplyDelete
  30. Dit vind ik echt een super leuk idee!Ik wil dit echt gaan proberen! De foto's zijn ook super mooi!

    ReplyDelete
  31. Exact hetzelfde moeten doen op de middelbare school, haha! Maar wat is dit resultaat prachtig zeg, je mag echt trots zijn op jezelf, met zo'n origineel en mooi hoesje! Prachtige kleur ook!
    XO IMKE | Pastellics

    ReplyDelete
  32. Een diy die ik zeeeeeker ga proberen! Zo top!

    ReplyDelete
  33. Ik hou echt van dit kleur, dit soort blauw is echt mn lievelings, hihi. Wat een origineel idee ook! En inderdaad heel snel te veranderen met verse bloemies. Toffe foto's!

    ReplyDelete
  34. Wat ontzettend vet! Super mooi en mooi geschreven ook. In groep 6 hadden we hele weken les over bloemen. Weet ik nog ;")

    ReplyDelete