een onrustig hoofd

Wednesday, September 21


Van een hoofd vol met rust naar een hoofd vol met onrust. Die periode waarin je zeeën van tijd had, die periode vol met rust. Ik heb het over de zomervakantie. De tijd is weer aangebroken: je wekker gaat elke ochtend, je doet van alles in dat halve uurtje omdat je je hebt verslapen en je zit weer in klaslokalen omringt met nieuwe klasgenoten. En het is een chaos in je hoofd, omdat je weer aan het ritme moet wennen. Het liefst wil ik morgen vakantie hebben, maar dat gaat helaas niet. Dus laten we samen aftellen voordat de zomervakantie weer begint: nog 304 dagen te gaan. Driehonderdvier dagen. Yes.

In de tijd dat ik me niks van me heb laten horen, ben ik bezig geweest met school. Het huiswerk is mega veel en ik besteed er ook mega veel tijd aan. Al die wetsartikelen die je moet opzoeken: geen idee hoe, dus daar was ik de eerste keer echt uren mee bezig. Nu kan ik ze gelukkig al een stuk sneller opzoeken. Het is meer dat je het onder de knie moet krijgen, maar dat duurt ontzettend lang. En dat  zorgt ervoor dat je geen zin meer hebt om verder te gaan met je huiswerk, maar goed. Daarnaast is het reizen ook even wennen. Als ik pas half 6 vrij ben, zorgt het wiegende treincoupé ervoor dat ik wil gaan slapen. Dat ik mijn ogen langzamer ga knipperen en dat ik ontelbaar veel moet gapen. Inmiddels zitten mijn eerste twee schoolweken er weer op en is het onrustig in mijn hoofd. Alles is nieuw en anders. Ik moet weer in dat ritme komen, dat gaat natuurlijk niet vanzelf en dat vergt een hoop energie, maar dat went wel. We zitten allemaal weleens in dat ik-heb-geen-zin-in-school-dipje en dat je eigenlijk niks voor school wilt doen. Ik moet wel (althans het is anders onmogelijk om dat allemaal weer in te halen) en volgende week heb ik al oefententamens. Ik heb echt geen idee wat ik kan gaan verwachten en hoe ik het moet gaan aanpakken. Ja het is maar een oefententamen, maar daarmee kan ik wel een halve bonuspunt krijgen. Altijd mooi meegenomen toch? 

Ik klink heel negatief (ik zeur gewoon veel), maar ik ben wel heel blij dat ik voor de opleiding hbo-rechten heb gekozen. Het is heel erg lastig, maar dat is elke opleiding. Hoe ik school ga combineren met bloggen. Geen. Idee. En ik wil niet van één-keer-per-maand-bloggen een standaard routine maken. Jullie kunnen ook school met bloggen combineren, dus moet ik het ook kunnen (denk ik) (hoop ik) (ik ga het proberen).


hoe gaat het met jou? ben jij ook met een nieuwe opleiding begonnen?

27 comments:

  1. Ik zit nog in dezelfde klas, maar toch is alles ook weer wennen. Ik ben echt slecht van start gegaan (2 onvoldoendes), maar dat motiveert me nu wel om echt goede cijfers te halen voor de 5 SO's die ik deze week heb. En over die halve bonus punt - ik begrijp je helemaal, ik zou ook erg m'n best doen! Succes met je opleiding! Liefs

    ReplyDelete
  2. Herkenbaar hoor! Ik ben niet met een nieuwe opleiding begonnen maar wel van school veranderd, ondanks dat ik al wel een beetje gewend ben na vier weken is het toch allemaal nog heel nieuw. En intensief. Maar we kunnen dit! <3 veel succes met je studie en weer in het ritme komen!
    X

    ReplyDelete
  3. Yes, ik herken het. Dit laatste jaartje school even knallen, ook al heb ik daar helemaal geen zin in, haha.

    ReplyDelete
  4. Ik snap je gedoe helemaal hoor! Het lijkt me ook heel wat opeens alles nieuw. De middelbare school voelt voor mij nu nog gewoon. Maar heel veel succes! Liefs <3

    ReplyDelete
  5. Ik zit nog steeds op de middelbare, maar dat was me weer even wennen na de vakantie hoor! Wat fijn dat je blij bent met je keuze & ik hoop dat het snel ook wat rustiger in je hoofd wordt!

    ReplyDelete
  6. Je school moet er natuurlijk niet onder gaan lijden maar ik vind je posts altijd zo leuk!

    ReplyDelete
  7. Ik snap het helemaal! Ik heb precies hetzelfde momenteel met de Uni en mijn blog :O P.S. Je hebt echt een mooie lichte blog!

    ReplyDelete
  8. Het gaat je echt wel lukken!! Succes!!

    Love,
    Dascha

    ReplyDelete
  9. hopelijk word het snel wat rustiger in je hoofd! wel tof hoor een hbo rechten studie maar klinkt ook heel pittig. ik wens je heel veel succes <3

    ReplyDelete
  10. Veel succes met je tentamen, doe het gewoon wat rustig aan en het zal wel lukken. ;)

    ReplyDelete
  11. Dit is echt zo herkenbaar. Ben in september aan de pabo begonnen, maar jeetje, het is echt veel meer werk dan de middelbare school. Wel leuk, maar ook veel. En het bloggen schiet er bij mij de laatste tijd ook bij in.. Maar we slaan ons er wel doorheen! Heel veel succes met je oefententamen ❤

    ReplyDelete
  12. Wat een mooie studie doe je! Heel veel succes! En het bloggen komt wel weer :-).

    ReplyDelete
  13. Dit zijn echt precies mijn gedachtes over mijn nieuwe opleiding. Aan de ene kant vind ik het echt super leuk, maar aan de andere kant is het zó véél weer opeens. Maar goed, we pakken onze rustmomentjes en gaan gewoon knallen (y)
    Mooi geschreven! Liefs

    ReplyDelete
  14. ik had dezelfde struggle, en het komt vanzelf wel.
    focus je eerst op school en dan leer je vanzelf het bloggen ermee te combineren.
    ik ben ook nog steeds een beetje aan het puzzelen.
    ik ben begonnen met Fashion design dit jaar.. ik vind het echt geweldig maar het is wel onwijs druk.

    ReplyDelete
  15. Ja bah, school met bloggen combineren is echt zo goed als onmogeljk, help. Ik heb er last mee en als je weekend nog eens extra druk is maakt dat het nog lastiger..

    ReplyDelete
  16. t begin van n nieuwe studie is altijd ff wennen! Maar dat komt echt wel goed :) Meestal wissel ik schoolwerk af met bloggen, als n soort van 'break'! Succes<3

    ReplyDelete
  17. School gaat natuurlijk voor! Wie weet als je straks een ritme hebt je het bloggen beter kan gaan combineren. Heel veel succes met je nieuwe opleiding!

    ReplyDelete
  18. Heel veel succes. School moet natuurlijk op de eerste plaats komen, maar ik ben er zeker van dat je wel snel een goed ritme zult vinden. Ik duim :)

    ReplyDelete
  19. Wat vervelend die drukte in je hoofd! Ik heb er zelf momenteel ook last van, ik ben bezig met een nieuwe master en het is heel intens. Ik blog daardoor ook wat minder dan anders, ik wil dat niet, maar ik weet dat ik anders teveel van mijzelf vraag. Succes met je opleiding en hopelijk kom je snel wat meer in het ritme!

    ReplyDelete
  20. Heel herkenbaar! Begrijp je totaal! Veel succes toegewenst met je opleiding!

    ReplyDelete
  21. Klinkt inderdaad als een heel interessante maar zware studie - hopelijk gaan je oefententamens goed! En ik begrijp je helemaal over de onrust in je hoofd... Ik heb al sinds vorige zomer geen vakantie meer gehad, en elke dag die wekker, ook deze zomer, ik heb echt nood aan een poosje ertussenuit. Maar goed, ga niet te veel zeuren, want doe erg graag wat ik nu doe, ondanks alle drukte. Veel succes nog met je studies, je kan het!
    XO IMKE | Pastellics

    ReplyDelete
  22. Ahh super veel succes! Hopelijk kun je uiteindelijk een soort ritme vinden en kun je lekker blijven bloggen :)

    ReplyDelete
  23. Haha zin hebben we allemaal niet denk ik. Wat ik heb gemerkt is dat het belangrijk is om een planning te hebben. Zowel voor school als voor bloggen.

    ReplyDelete
  24. Het blijft moeilijk om van alles te combineren! Veel succes met je studie! Ik schrijf heel veel op om zoveel mogelijk rust in mijn hoofd te krijgen!

    ReplyDelete
  25. Wow. Rechten-studie! Gaaf! Ik wens je heel veel succes en plezier, en maak je niet te druk over het bloggen! :) <3!

    ReplyDelete
  26. Ik zit nog in het middelbaar, maar toch is alles opnieuw wat wennen. Ik begrijp je volledig! Veel succes met je nieuwe opleiding! xoxo Marthe

    ReplyDelete