een kijkje in het verleden

Sunday, October 9

zoals uitgedroogde herfstbladeren
die langzaam op het water vallen
drijvend op het ijskoude vloeistof

zo nemen we een kijkje in het verleden
door twee glazen
die het dalende licht weerkaatsten



Genoeg zweverig gedoe, ik heb het over mijn nieuwe bril van Polette. Aangezien ik voor school alles moet doen via de laptop (huiswerk, aantekeningen etc.) zit ik echt mega lang op de laptop. Als ik te lang achter de laptop zit, wordt mijn zicht slechter en worden mijn ogen ontzettend moe. Maar door twee glazen op mijn neus te zetten, heb ik hier een stuk minder last van. Het was ontzettend moeilijk om een montuur te kiezen, want ja het is wel online (al kan je ze virtueel passen) en je weet niet hoe ze jouw gaan staan. Ik heb voor dit prachtige jaren 80 (?) montuur gekozen genaamd Dean en ik ben er zooooo blij mee!!! Echt zó blij.
 Na al die uren met vermoeide ogen (en een beetje hoofdpijn) achter de laptop te hebben gezeten, leek het me verstandig om een bril te nemen. Ik heb geen moeite met verre afstanden. Het was meer het probleem dat ik vermoeide ogen kreeg als ik te lang achter de laptop zat of te lang zat te lezen. Ik belde een opticien en al gauw kreeg ik het advies om mijn ogen te laten meten voor een echte bril. Dat was niet mijn bedoeling dus al snel haakte ik af. Bij Polette zag ik e-polettes, oftewel een bril die je ogen beschermt door blauw licht van LED-schermen te filteren. Dat leek me een goeie optie. Als snel viel mijn keuze op dit bovenstaand montuur. Binnen enkele dagen kon ik de e-Dean op mijn neus zetten. 

Maar werkt een e-polette wel? Ik heb een paar dagen achter de laptop gezeten met èn zonder de bril, om te kijken of er verschil is. Er is wel degelijk verschil. Als ik de bril op heb, is alles een klein tintje geliger. Daarnaast zie ik de woorden beter en duidelijker met de bril op. Als ik de bril niet op heb, dan zijn de woorden iets waziger. Ik merk ècht dat mijn ogen hierdoor een stuk minder vermoeid zijn en dat is wat ik nodig had! En ik heb gemerkt dat brillen zo mooi zijn. Echt. Nooit gedacht dat ik een brillenhoofd zou hebben, soms moet je het gewoon proberen.

 heb jij een bril? en wat vind jij van mijn nieuwe e-dean?

23 comments:

  1. Oh wauw! Wat een leuk montuur dat je niet vaak tegenkomt!

    ReplyDelete
  2. gorgeous foto's zo! je bril is ook tof, fijn dat het wat helpt. ik heb geen bril :)

    ReplyDelete
  3. Ik heb lenzen, maar dat is omdat ik niet goed ver kan zien. Ik lees steeds meer over deze brillen, misschien moet ik maar eens op de website gaan kijken. Ik vind je montuur trouwens heel tof !!

    ReplyDelete
  4. Het is echt een mooie bril, ik wist niet dat er brillen bestonden speciaal voor naar je computerscherm te kijken.

    ReplyDelete
  5. Wat een prachtige foto's! Mooie bril.

    Liefs,
    Dascha

    ReplyDelete
  6. Deze heb ik ook, ben er ook erg blij mee! Hij zit erg fijn en werkt ook goed tegen het blauwe licht van je telefoon :) Mooie foto's!

    ReplyDelete
  7. Ik vind dit montuur zo gaaf en zo'n E-polette lijkt me ook echt fijn! De foto's zijn ook wel erg gaaf geworden hoor.

    ReplyDelete
  8. Je hebt echt een mooi montuur uitgekozen! Aangezien ik ook vaak achter de computer zit, wil ik hem misschien ook gaan halen.

    ReplyDelete
  9. Ohh wat een toffe bril! Ik ben best benieuwd hoe 'ie je staat haha<3

    ReplyDelete
  10. Ik heb hetzelfde montuur! Alleen dan niet de e-polette, maar op sterkte. ;)

    ReplyDelete
  11. Aah, super mooi. Ik draag ook een bril en moet dringend zelf ook op zoek naar een nieuw montuur. Die van mij is al eeuwen oud ;)

    ReplyDelete
  12. Oeh, wat een mooie bril en mooie foto's ook :) Fijn dat het ook werkt zo'n e-polette!

    ReplyDelete
  13. Leuke bril en mooie foto's ook! Ik wist niet dat er brillen waren die tegen het licht van computers beschermen, dat klinkt handig!

    ReplyDelete
  14. Wat zijn ze leuk he! En super fijn :)

    ReplyDelete
  15. Wat een prachtige foto's! Ik heb echt precies dezelfde bril en ben er zo blij mee!

    ReplyDelete
  16. Tof montuur! Ik draag lenzen maar vind tegenwoordig zoveel monturen leuk hihi.

    ReplyDelete
  17. Dat is echt een prachtige montuur! Mooie foto's ook!

    ReplyDelete
  18. Ohh dit klinkt zo fijn! Je montuur is ook echt prachtig, ik hou echt van zulk soort brillen!

    ReplyDelete
  19. Jeetje wat een prachtige foto's heb je er bij gemaakt!
    Krijg inderdaad een heel ouderwets gevoel, mooi montuur!

    ReplyDelete
  20. Wat een prachtige bril, en die foto's, wauw <3 Fijn om te horen dat 'ie voor jou zo goed werkt! En dan nog stijlvol ook!
    XO IMKE | Pastellics

    ReplyDelete
  21. Oh, ik had stiekem toch nog gehoopt op een foto waarop je hem aanhad, spijtig. Maar wow, grave foto's!!!! Heel het sfeertje klopt ook gewoon.

    ReplyDelete
  22. Wat een mooie mysterieuze foto's en je bril vind ik super tof! Ik heb ook een bril en ik ben er stiekem ook heel blij mee, "hij maakt m'n hoofd echt af" haha. Liefs, Evelijn

    ReplyDelete