travel diary - china pt. 2

Monday, November 21

Elke ochtend wordt er een vers bao bao broodje en een flesje melk voor ons gehaald bij een klein winkeltje dichtbij de flat waar we de komende weken overnachten (lees: onderaan de flat en dan links). Het deeg van het bao bao broodje is ontzettend zacht maar wel heel erg heet. Naast ons staan de flesjes melk met een rietje wat je door een plastic laagje moet prikken. Dat gaat lastig, aangezien onze handen een beetje vettig zijn door het bao bao broodje. Na wat priegelwerk lukt het eindelijk en nemen we een slokje. Niet de melk wat we normaal gewend zijn. Het is warm. Het is zoet. Heel raar. Alsof er in de melk suikerklontjes zitten. Maar het is oké en ik ben niet heel kieskeurig dus drink ik braaf mijn flesje melk leeg.
Na het ontbijt lopen we naar onze overgroot oma en opa. Onderweg zien we oudere mensen die op houten stoelen zitten, wapperend met een plastic waaier en gezellig aan het praten zijn met elkaar. Zo'n vijf minuten later komen we aan bij onze overgroot oma en opa. Hier wachten we op een paar auto's die ons brengen naar een kleine stad die erg belangrijk is geweest voor China. 

Vanaf mijn eerste stap dat ik uit de auto zet, zie ik een veld vol met lotusbloemen. Ergens ver achterin zie ik een huisje. Het lijkt wel alsof dat huisje drijft tussen de lotusbloemen. Terwijl we voor het hekje staan en daar onze armen op leunen, genieten we van het prachtige uitzicht en kijken we onze ogen uit omringt met een veld vol met lotusbloemen. 
Na uitgebreid rond te hebben gekeken, rijden we verder naar een tempel. We stappen de auto uit en zien een grote tempel voor ons. We lopen richting de tempel en zien her en der wat stenen beelden. Eenmaal voor de deur horen we monniken bidden. We lopen verder en voor de tempel waar de monniken zich bevinden, liggen drie kussens op de grond. Uit respect hurken we allemaal op de kussens en buigen we ons een paar keer voorover. 
Vervolgens lopen we verder en komen nog een paar tempels tegen. We zijn uitgeput en nemen even pauze. Een poosje later lopen er drie monniken voorbij. Een monnik loopt voorop en heeft iets andere kleding aan dan de andere twee monniken die achter hem lopen. We begroeten de monniken en de monniken lachen vriendelijk terug. Blijkbaar was de voorste monnik een van de hoogste monniken. Uiteindelijk lopen we de tempel uit waar nog wat boekjes liggen om mee te nemen. We bladeren door de boekjes en nemen een paar mee. Ik neem er twee mee (niet dat ik ze kan lezen), maar voor m'n vader. We rijden weer naar huis en na een rustig avond kruipen we onze bedden in.


volgende keer: naar Yiwu en Hengdian World Studios ('s werelds grootste filmstudio)


Hierbij wil ik ook nog zeggen dat ik soms in we-vorm schrijven, ik bedoel hiermee mezelf (natuurlijk) en mijn nichtje. Soms weet ik ook niet helemaal precies wat we die dag(en) hebben gedaan, aangezien dit in de zomervakantie was en ik het nu in november schrijf. We hebben natuurlijk niet elke dag wat gedaan dus in elke travel diary zie je meestal de hoogte punten van een week, want ik heb ook niet overal foto's van. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden! :)


Meer China travel diaries:
travel diary china pt. 1
- travel diary china pt. 3
- travel diary china pt. 4
- travel diary china pt. 5

21 comments:

  1. Ik vind je schrijfstijl zo leuk! Die details rond dat flesje melk! Haha, het is net alsof ik een prijswinnend boek aan het lezen ben wanneer ik dat stukje lees! En de foto's zijn ook zo mooi! Ze lijken analoog, kan dat kloppen?
    Ah! Ik kan niet wachten op je volgende travel diary! <3 <3 <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh dankje Myrthe, dat is zo lief! Nee ze zijn helaas niet analoog. Het zijn gewoon foto's met m'n mobiel gemaakt + wat filtertjes!

      Delete
  2. Wat een mooie ervaring, hele mooie foto's heb je gemaakt!

    ReplyDelete
  3. Heel erg leuk verteld! Ik vind dat je prachtige foto's hebt gemaakt. De foto's vertonen echt veel charmes.

    -xo Sara

    ReplyDelete
  4. Wauw china lijkt me echt gaaf! Die tempels zijn zo mooi!

    ReplyDelete
  5. Tempels bezoeken lijkt me zo mooi. Het is volgens mij echt heel speciaal om er één in het echt te bezoeken. Het is ook zeker een ding die ik nog wil doen.

    ReplyDelete
  6. Hoe gaaf is dit, gewoon naar China gaan! Leuk weer eens wat te lezen van je, je schrijft echt heerlijk.

    ReplyDelete
  7. Leuk geschreven! Het klinkt als een bijzondere ervaring en wat een mooie foto's ook!

    ReplyDelete
  8. Wat ontzettend gaaf om te lezen! De foto's vind ik ook een heel fijn sfeertje hebben<3

    ReplyDelete
  9. Zo mooi! (hoe heb je je foto's bewerkt?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje, wat lief! Ik bewerk de foto's met vsco en rookie cam!

      Delete
  10. Leuk geschreven! Het klinkt echt als een mooie ervaring.

    ReplyDelete
  11. Ahh, zo'n lotusveld is echt prachtig! Superfijn geschreven ook, alsof je het zelf ziet gebeuren :)

    ReplyDelete
  12. Dit leest echt super fijn! Mooie foto's heb je ook getrokken!

    ReplyDelete
  13. Wauw, die tempels! Dat ziet er toch echt geweldig uit? Ik wil ook zo graag een keer naar China.

    Liefs,
    Dascha

    ReplyDelete
  14. Wat een prachtig land lijkt het me toch, ik ben er nog nooit geweest maar hoop echt ooit eens naar China te reizen! Je schrijft ook erg leuk en je blog ziet er echt mooi uit.

    ReplyDelete
  15. Wauw heel mooi! Hoe mooi kun je een sfeer vast leggen :) :)

    ReplyDelete
  16. Ah dit is echt kei mooi, al je foto's en je tekstjes. Dat witte haartjes effect, of hoe noemt dat (je snapt me wel, right?). Ik heb zo'n zin om naar China te gaan, gewoon omdat het zo'n totaal andere cultuur is.

    ReplyDelete
  17. Ontzettend leuk! Prachtige foto's heb je geschoten!
    Liefs,
    Elles

    ReplyDelete
  18. Sjonge, helemaal gemist deze posts! Maar wat leuk al di lotusbloemen en dat huis. Hihi.

    ReplyDelete
  19. Wat een mooie foto's. En ik heb echt een beetje het gevoel alsof ik er zelf bij geweest ben, zo gedetailleerd is alles beschreven. Mooi. Wat lijkt het me bijzonder om naar China te gaan!

    ReplyDelete