laatste gedachtes over dit jaar

Friday, December 30

van die voorbijgevlogen dagen
elke 365 dagen weer
je wilt dat het zachtjes gaat
maar dat kan niet meer



Overal om me heen hoor ik dat de tijd voorbij vliegt. Het lijkt wel of de tijd versneld is. Alsof een uur geen uur meer is. Ook al is dit jaar ontzettend snel voorbijgevlogen, toch heeft 2016 veel voor me kunnen betekenen. Ik heb mezelf kunnen zijn als nooit tevoren.

Twee jaar geleden kocht ik een lange winterjas (een soort boyfriend jas), omdat ik hem mooi vond. Toch had ik hem niet gedragen op de middelbare school. Niemand droeg lange jassen en om als enige zo'n jas te dragen durfde ik niet. Nu ik op de hoge school zit, zie ik allemaal mensen met verschillende kledingstijlen. Dat maakt een kledingstijl juist persoonlijk. Een boyfriend jas is eigenlijk helemaal niet zo bijzonder, achteraf. Maar toch durfde ik het niet, omdat ik bang was voor reacties misschien? Of iemand die me raar aan zou kijken?

Zo stom eigenlijk dat je jezelf gek kan maken. Wat boeit anderen wat jij aantrekt? Ze kennen jou niet eens en ze komen heus niet naar je toe: 'hoi ik ken jou niet maar ik vind dat je een hele lelijke jas hebt'. En stel dat ze dat doen (wat echt niet zal gebeuren). Oké? Bedankt voor de info. Wat heb ik eraan? Helemaal niks. Je kent ze niet en daarna zul je ze niet eens meer zien. In een jaar is mijn gedachte verandert. Ik durf meer mezelf te zijn en dingen te dragen die ik leuk vind. Ik heb nu een fjällräven tas (zelfs twee!!!) terwijl ik voorheen alleen met een eastpack durfde te lopen, omdat iedereen die had.

Wat ik jou wil meegeven is: draag wat JIJ mooi vindt, doe wat JIJ leuk vind en luister niet naar anderen. Anderen die jou afkraken om dingen die jij leuk vindt zijn geen vrienden. Natuurlijk kunnen ze dat ene truitje niet mooi vinden, maar zij zullen nog steeds met je omgaan en even goeie vrienden zijn (ook al draag je dat ene truitje). Dus wees jezelf en laat de wereld zien wie jij ècht bent!

Liefs,

(i know i know het is niet zo gemakkelijk om jezelf te zijn, maar als je eenmaal jezelf durft te tonen voel je je beter dan ooit. geloof me als je binnenkort in zo'n fase zit dan knik je en denk je: 'hmm die Mei Qi had toch wel gelijk!!') (en oja: alvast een hele fijne jaarwisseling toegewenst!!)

34 comments:

  1. Wat fijn dat je de moed gevonden hebt om jezelf te kunnen zijn. In deze tijden word het voor meisjes (en ook wel een beetje voor jongens) steeds moeilijker om jezelf te kunnen tonen, dus ik ben oprecht blij dat je je moed gevonden hebt!

    Liefs,
    Ambers Things

    ReplyDelete
  2. Heb je twee fjallraven boekentassen??? Oh, toon!! (wist ik niet, haha) Je hebt precies gelijk over dit, ik ben ook zo beginnen denken en het voelt ZO goed.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja ik heb er twee hihi. Misschien laat ik ze ooit eens zien in een outfit of zo :)

      Delete
  3. Wauw! Ik vind dit nog steeds een van de moeilijkste dingen om me overheen te zetten. Wat goed dat jij dit los kan laten! Ik ga mijn uiterste best doen om ook zo te denken! xxx

    ReplyDelete
  4. Jij ook een fijne jaarwisseling! Nu wil ik stiekem wel 1 van jouw fjallraven tassen hebben hoor, ik denk alleen niet dat al mijn boeken er in gaan passen.

    ReplyDelete
  5. Ik snap het gevoel! En hoe ouder ik word, hoe minder het me uitmaakt wat andere mensen van mij denken en durf ik ook veel meer dingen te dragen waar ik blij van wordt. Goed artikel! :)

    ReplyDelete
  6. Je hebt helemaal gelijk. Ik denk dat we allemaal die onzekere fase moeten doorlopen om onszelf te kunnen zijn zodat we lessen kunnen trekken. :)

    ReplyDelete
  7. Yaass you go girl!! Supergoed dat je lekker jezelf durft te zijn, je voelt je zoveel gelukkiger en zelfverzekerder zo<3 En hallo, twee Fjallraven tassen, wauwie! Welke kleuren heb je? :)) Jij ook een hele fijne jaarwisseling!<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lief en ja klopt helemaal! Ik heb een zwarte en eentje in olijf kleur. Dankje <3

      Delete
  8. Ik heb dit jaar ook heel wat veranderingen doorstaan, maar ik ben wel soort van trots op mezelf dat ik nu durf zeggen wat ik denk en draag wat ik wil! Voor jou ook alvast een fijne jaarswisseling! :)

    ReplyDelete
  9. Wat fijn dat je nu meer jezelf kunt zijn! Ik denk dat je op de middelbare school toch ook wat gevoeliger bent voor wat een ander van je denkt, dat wordt met de jaren (bij mij in ieder geval) steeds minder. Jij ook alvast een fijne jaarwisseling!

    ReplyDelete
  10. Jij ook alvast een fijne jaarwisseling! Je hebt hartstikke gelijk; je moet gewoon doen en aantrekken wat jij leuk vind en wat jou blij maakt. Misschien inspireer je anderen er dan ook nog mee :)

    ReplyDelete
  11. Wat een mooi artikel heb je geschreven op de één a laatste dag van het jaar! Voor mij was het ook heel bijzonder dat ik op mijn vorige school (school voor de kunsten) ineens alles kon dragen en iedereen het ook oprecht leuk vond. Ik geef je nu al helemaal gelijk met dat je je veel beter voelt als je doet en draagt wat jij wilt! <3

    ReplyDelete
  12. Oh, wauw! Dit is echt een hele mooie post. Natuurlijk is het helemaal niet makkelijk om jezelf te tonen op zo'n momenten, maar ik geef je 100% gelijk! Je moet dingen durven! Jij ook een fijn nieuwjaar! Xxx

    ReplyDelete
  13. Sinds ik ook mijn huidige opleiding doe, draag ik inderdaad ook dingen die ik leuk vind en trek ik aan wat ik tof vind. Ik herken me hier wel in! Ik vind het zo tof dat er op mijn school heeel veel verschillende stijlen zijn. Iedereen doet wat hij/zij leuk vind. Het maakt niet uit wat je draagt!

    ReplyDelete
  14. Deze boodschap ik zooo mooi! Yes bitch, we can do it! (onszelf zijn, haha). Ik zou je wel echt een keer willen meeten. <3

    ReplyDelete
  15. Ik vind het zo fijn als ik zo'n dingen lees! Kan het alleen maar aanmoedigen om gewoon je eigen te ding te doen. Wat goed dat je tot dat inzicht kwam. En eigenlijk zijn mensen, net als jij (en ik, haha) te veel met zichzelf bezig om zich echt iets aan te trekken van jou. En wat dan nog inderdaad. Ik ben nu alweer vijfentwintig en bij mij is dat inzicht echt heel laat gekomen. Pas 2 of 3 jaar geleden. En nu voel ik me beter dan ooit omdat ik wel trouw ben aan mezelf. Way to go!

    ReplyDelete
  16. Heel mooi geschreven en zó waar! Jezelf zijn is echt ontzettend belangrijk, je wordt d'r veeel gelukkiger van. Dus huppel maar lekker rond in je toffe jas en met een fjallraven op de rug. Ik ben blij dat je jezelf durft te zijn! Een heel fijn 2017 gewenst! <3

    ReplyDelete
  17. Fijn dat je in 2016 veel meer jezelf hebt kunnen zijn. Het is inderdaad zo belangrijk en fijn om je eigen ding te doen - mij lukt het ook al aardig goed maar ik betrap mezelf er toch wel eens op dat ik iets niet doe uit angst voor reacties van anderen. In 2017 wil ik dat eigenlijk helemaal niet meer doen :) veel plezier vanavond en ik wens je een heel mooi 2017 ♥

    ReplyDelete
  18. Wat een leuk artikeltje! Fijne jaarwisseling x

    ReplyDelete
  19. wat stom dat je je aanpast aan de mensen om je heen, terwijl het veel leuker is om uniek te zijn! Ik vind het juist leuk mensen te zien die echt een eigen stijl hebben en niet alles doen wat iedereen doet. Gewoon lekker doen waar je zelf zin in hebt en wat je zelf mooi vind! :)

    ReplyDelete
  20. Heel fijn en goed dat je dit mee geeft met je bezoekers en volgers! en het is heel knap om jezelf te kunnen zijn.. ik heb mezelf ook weer herpakt en gevonden dit haar, heel veel succes met alles en geniet ervan ! X

    ReplyDelete
  21. Zó herkenbaar, dat je niet durft te dragen wat je tof vind! Ik had hetzelfde op de middelbare school hoor! Maar wat ontzettend fijn dat je nu draagt wat je leuk vind, en ik ben zo blij dat je jezelf durft te zijn!

    ReplyDelete
  22. Ik ben het helemaal met je eens! Liefs

    ReplyDelete
  23. Jaa, heel goed gezegd! :) Gewoon bij jezelf blijven en doen waar je zelf blij van wordt! Oh en nog een gelukkig nieuwjaar gewenst he!

    ReplyDelete
  24. happy 2017! Wat een fijn artikeltje. You go girl!

    ReplyDelete
  25. mooi geschreven, ben t er helemaal mee eens!! :) Het is echt n illusie die veel mensen (vooral jonge meiden dan) hebben, dat je wordt 'gezien' door iedereen en dat iedereen let op wat je draagt en daar een mening over heeft en dat dat effect heeft op jou. Ik ben blij dat jij wel door hebt dat je lekker zelf moet weten wat je draagt!! :D

    ReplyDelete
  26. Hier heb je helemaal gelijk in! Gewoon lekker jezelf zijn :) en wat een toffe foto zeg!
    Liefs,
    Silvy

    ReplyDelete
  27. Happy new year! Gave foto! Het jaar is inderdaad super snel gegaan! Ik zou willen dat de tijd wat langzamer ging!

    Love,
    Dascha

    ReplyDelete
  28. Wauw, prachtig geschreven. En super cool dat je nu lekker doet wat je zelf wilt!! Ik vind het vaak ook nog spannend om iets best wel aparts aan te doen (bijvoorbeeld toen ik Dr. Martens kocht, jeetje, wat was ik aan het twijfelen, maar nu draag ik ze bijna elke dag!). En de tot ziens 2016 foto's is ook echt mega mooi :)

    ReplyDelete
  29. Wauw, blij dat ik deze post tegenkom, zo weet ik dat er mensen dezelfde mening hebben als ik! Ik heb net iets gelijkaardigs geschreven op mijn blog. Over eigenheid enzo! http://www.nathalievanhauwe.com/?p=773

    ReplyDelete