het mirakel van bevroren waterdamp

Tuesday, January 24

Terwijl ik midden in de tentamen periode zit, besluit ik even om naar buiten te gaan. Gewoon om even frisse adem te halen. Ik kleed me om, pak m'n fiets en besluit om een rondje te fietsen. Ik trap rustig door en links van me zie ik een paar struikjes. Ik besluit er naar toe te gaan en doe m'n fiets op slot. Voorzichtig loop ik naar de struikjes terwijl ik naar links en rechts kijk of er geen auto's rijden. Het is mega glad. Overal ligt ijs. Als ik bij de struikjes aankom, zie ik ijzel die om de bladeren en bessen is omhelsd. Met bewonderde ogen kijk ik om me heen. Terwijl ik rondjes draai om alles te observeren pak m'n telefoon uit mijn jaszak. Ik buig door m'n knieën en druk een aantal keer foto-knopje. Ik haal een paar keer heel diep adem en loop verder om te kijken wat de natuur me nog meer te geven heeft.
Ik loop verder en blijf even staan. Nooit eerder heb ik zo'n mooi uitzicht gezien. Misschien kwam het omdat ik de enige was. Doodse stilte in positieve manier. Er was niemand. Alleen ik die bijna het geruis van de wind hoorde. Ik blijf hier een poosje staan en zie in de verte auto's rijden. Ik kijk naar m'n telefoon en zucht. Het is al 14.00, tijd om naar huis te gaan en weer verder te gaan met leren.
Ik besluit om nog één keer langs de bosjes te lopen. Het is zo'n mirakel hoe de ijzel zich aan de bessen heeft geklemd. Met handen in m'n zakken loop ik richting m'n fiets. Bijna was ik uitgegleden. Hopelijk heeft niemand me gezien. Terwijl ik naar huis fiets, voel ik een hevige wind en voel ik iets kouds. Ik kijk omhoog. Het is de sneeuw die van de bomen is afgewaaid. Ik glimlach. Wat is de natuur toch mooi. 

• • • 

Vrijdag is mijn laatste tentamen. Maar het gaat niet zo lekker. Alle toetsen zijn echt ontzettend moeilijk. Ik kan ze gelukkig nog wel allemaal herkansen, maar liever had ik dat niet. Ik had eerder moeten beginnen en niet 10 hoofdstukken op de laatste dag leren en tot 3 uur 's nachts leren terwijl de wekker weer om 5 uur gaat. Ik doe nog steeds alles op de laatste dag, maar verspreiden is voor mezelf ook veel beter #notetoself

En ik dacht laat ik eens een keer geen filter over de foto's gooien, omdat de natuur van zichzelf al mooi genoeg is en geen filter nodig heeft!

24 comments:

  1. Echt zo gaaf die kristallen op die besjes, echt zo mooi!

    ReplyDelete
  2. Deze foto's hebben inderdaad geen filter nodig, zo mooi! In mijn dorpje is het wel ijzig koud, maar echt vriezen doet het niet. Langs een kant gelukkig maar (ik kan echt totaal niet goed tegen de koude), maar langs de andere kant zou het natuurlijk super zijn om foto's te gaan maken! Nog immens veel succes met je tentamens trouwens!!

    ReplyDelete
  3. Succes met je tentamens! En wow, dat is inderdaad wel veel om op de dag van tevoren te leren. Ik ben ook goed in uitstellen, dat geef ik toe haha :P Hopelijk vallen de cijfers mee :)

    Je foto's zijn echt supermooi geworden!

    ReplyDelete
  4. Jeetje wat schrijf je toch mooi!

    ReplyDelete
  5. ooh, wat een mooie foto's heb je gemaakt! Je tekst erbij vind ik ook leuk om te lezen, dat geeft zo nog iets extra's :) Hopelijk lukt je examen vrijdag goed! Ik ga alleszins duimen voor je :) Liefs!

    ReplyDelete
  6. Dat zijn echt zot mooie foto's! En aw, je mag al blij zijn dat je net niet bent uitgegleden, ik ben al vaak écht uitgegleden, hahaha. En je hebt helemaal gelijk over dat de natuur als mooi is van zichzelf!

    ReplyDelete
  7. WOW! Echt heel erg mooi, zo hé! Dat dat zomaar bleef zitten speciaal voor jou ;) Zonder filter is in veel gevallen mooier, simpelweg omdat het dan echter is. Leuk om weer eens wat te lezen (of eigenlijk, te kijken) en nog heel veel succes verder met je toetsen!

    ReplyDelete
  8. Wauw, wat een prachtige foto's! Wat is de natuur toch mooi. En ah, wat balen van je tentamens. Hopelijk valt het allemaal een beetje mee, heel veel succes nog! <3

    ReplyDelete
  9. Ahh, heerlijk om even naar buiten te gaan tussen al dat geleer door! En WAUW, wat prachtig. Hier was de wereld ook bevroren maar niet zó extreem prachtig (niet met zulke lange ehh wat zijn het... sneeuwstaven? ijspegels? ach, 't maakt niet uit, ze zijn verschrikkelijk mooi)

    ReplyDelete
  10. Wauw, dit is zó mooi! En tof gewoon zo zonder bewerking!

    Succes met je laatste tentamens!

    xx

    ReplyDelete
  11. Prachtige foto's <3. Wat kan de winter soms toch mooi zijn. So pretty! Heerlijk om er even op uit te gaan, zeker in een tentamenperiode. Heel veel succes. You can do it :)!

    ReplyDelete
  12. Waaaaauw wat een prachtige foto's!!! En echt super vervelend dat je toetsen niet zo lekker gaan.. Ik hoop dat het meevalt! <3

    ReplyDelete
  13. Aah de laatste paar zinnen van je verhaaltje, zo mooi en fijn om zoiets te kunnen zeggen bij zulke mooie momentjes! Hele mooie foto's, dat de natuur zoiets kan maken! Succes met je tentamens, hopelijk valt het allemaal mee!

    ReplyDelete
  14. Dit is toch echt geweldig om te zien? De natuurlijk is echt prachtig :-D Deze foto's zijn ook echt prachtig!!

    xoxo
    Dascha

    ReplyDelete
  15. Prachtige foto's! ik zag het afgelopen week ook bij ons in de buurt, zo mooi. En met het zachte briesje waaide de ijsvlokjes langzaam van de bomen.. net alsof het sneeuwde. Jammer dat je tentamens niet zo goed gaat, nog even doorzetten. Je bent er bijna weer doorheen :)

    ReplyDelete
  16. De foto's zijn prachtig, je hebt gelijk; de natuur is zo mooi! Heel veel succes nog bij je laatste examen!

    ReplyDelete
  17. Hele mooie foto's! Ik hoop dat je laatste tentamen goed is gegaan. Balen dat je toetsen niet zo goed gingen, hopelijk vallen de cijfers mee en hoef je niet teveel te herkansen.

    ReplyDelete
  18. Oh niet zo gek dat je even moest blijven staan. Wat onwijs mooi!

    ReplyDelete
  19. Zo bijzonder een magisch! En dat allemaal gewoon voor onze neus. Ik heb echt het gevoel dat ik door middel van mijn camera steeds meer mooie dingen opmerk en waardeer. En natuurlijk mooi dat je dit soort foto's dan op jou mooie blog zet :) Ik hoop dat de cijfers van je tentamens echt meevallen, en gelukkig kan je ze dus nog herkansen. SUCCES. Het gaat je lukken. <3

    ReplyDelete
  20. Vet mooi dit witte effect! Heb je goede cijfers terug gekregen? Liefs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank je Laura! Nee, helemaal niet.. Drie van de vier tentamens niet gehaald. Helaas.

      Delete
  21. Wauw, je hebt echt prachtige foto's gemaakt! ♥

    ReplyDelete