travel diary - china pt. 4

Sunday, January 29

Inmiddels bevinden we ons al een paar dagen in Yiwu. De vrienden brengen ons in de ochtend naar het station en vervolgens nemen we nemen een taxi naar Shanghai. We lopen richting het hotel waar we onze koffers neerzetten. 's Middags lunchen we in een restaurant en keren vervolgens weer terug naar het hotel. Enige tijd later lopen we in het centrum, om alles te bewonderen. Die avond stappen we op een boot die een groot rondje maakt. De boot is erg vol en iedereen staat tegen de rand om foto's te maken. Er vliegen ontzettend veel muggen bij de boot. Hierdoor vertrekken al veel mensen naar binnen (op de boot heb je een openbare ruimte waar je alleen kunt staan en een binnenruimte om te zitten). Het uitzicht is hier buiten veel te mooi. Ik blijf buiten staan en spray wat anti-muggen spray op. Vanaf de boot zie ik overal lichtjes en in de verte zie ik een stukje van de Oriental Pearl Tower ( = de bekende pareltoren in Shanghai). 

Na de boottocht stappen we van de boot en lopen richting het hotel. We lopen langs kleine winkeltjes. Hier en daar lopen we naar binnen om te kijken of ze iets leuks hebben. We kopen alleen wat noodels voor morgenochtend. In de hotelkamer kijken we nog wat televisie en morgen staat op de planning om de Oriental Pearl Tower te bezoeken!
In de ochtend/middag ontbijten we met noodels. Vervolgens lopen we door het centrum. In het centrum is er een grote menigte met in het midden drie straatartiesten. Iedereen staat om de straatartiesten heen. We blijven even kijken en lopen vervolgens weer verder. We lopen wat winkels in en passen een paar kledingstukken. Met lege handen lopen we richting de Oriental Pearl Tower. Het is mega druk. Nog drukker dan in het centrum, maar toch komen we vooraan te staan. We staan tegen het hek en alles voor me is zo indrukwekkend. Het is zo ontzettend groot, echt onwerkelijk. Terwijl de lichtjes van de Oriental Pearl Tower om de seconde in een andere kleur verandert, lopen we na een tijdje weer terug naar het hotel.
We passeren de menigte en lopen langs een fruitwinkel. De winkel is klein, maar net groot genoeg voor alle fruit die ze verkopen. Druiven liggen in een grote mand met daarnaast mandarijnen, maar ze hebben nog veel meer fruitsoorten. We kopen een zak vol met fruit en keren terug naar het hotel. Met z'n allen zitten we op een van de kamers waar we het gekochte fruit opeten. Niet veel later is de zak leeg en lopen we naar onze eigen hotelkamer waar we op bed onze ogen sluiten.


volgende keer: naar Zhejiang, een muur vol schilderingen en weer terug naar Nederland


Meer China travel diaries:

18 comments:

  1. Je foto's zijn ontzettend mooi (net zoals je schrijfstijl)!

    ReplyDelete
  2. Jeej leuke foto's weer (ik had ze al gezien, hihi)!

    ReplyDelete
  3. Waawww wat een gave foto's! Hele leuke post, ik kan niet wachten op de volgende!! xxx

    ReplyDelete
  4. Je weet de sfeer echt goed vast te leggen/te omschrijven! Mooi :)

    ReplyDelete
  5. Super leuk artikeltje, met echt hele mooie foto's! X

    ReplyDelete
  6. Prachtige foto's heb je gemaakt. Ik ben er nooit geweest maar ik kon je artikel perfect mee volgen. :)

    ReplyDelete
  7. IK HOUD ZO HARD VAN JE FOTOSTIJL OH, LUV LUV. En bah, dat lijkt me zo irritant als er daar zo'n hele zwerm muggen rond je heen zoeft op een boot.

    ReplyDelete
  8. Ohhh, de laatste foto, daar zou ik wel een hele muur van vol willen hebben! Echt prachtig, zo out of focus. I LOVE IT. En verder: wat een vette shots, heel erg tof!

    ReplyDelete
  9. Al die lichtjes maken de stad zo mooi, moet fantastisch zijn om dit in werkelijkheid te zien.

    ReplyDelete
  10. Mooie foto's weer! Je beschrijving van de fruitwinkel vind ik ook leuk.

    ReplyDelete
  11. Wow, wat een prachtige foto's! Ik zou zo op het vliegtuig naar China stappen, je schrijft zo goed en uitnodigend, en je foto's zijn perfectie... Enjoy!
    XO IMKE | Pastellics

    ReplyDelete
  12. Ah ziet er echt super mooi uit!

    ReplyDelete
  13. Oh, wat een prachtige foto's! En wat schrijf je toch leuk! Die fruitwinkel kan ik bijna voor me zien! :)

    ReplyDelete
  14. Ahh wat zijn je diaries van china toch gaaf en leuk en wauw je foto's zijn zo mooi en wat schrijf je toch fijn <3

    ReplyDelete