travel diary - china pt. 5

Friday, February 3

We pakken onze koffers in, nemen een taxi en staan binnen een mum van tijd op het station. Van m'n tante krijg ik mijn treinticket uitgereikt en zoek ik de juiste plek op. Naast me zit m'n nichtje. De reist duurt uren voor mijn gevoel. Ik doe mijn ogen dicht en probeer te slapen, maar dat lukt niet echt. Ik draai m'n hoofd naar links en zie dit uitzicht. Snel pak ik mijn telefoon erbij. Ik blijf naar buiten staren. De trein rijdt langs een landbouw. Om de minuut verandert het uitzicht door de hoge snelheid van de trein waardoor ik helemaal geen zin meer heb om te slapen. Nooit eerder was het uitzicht zo mooi vanuit een trein

Als we aankomen worden we opgehaald door de opa van m'n nichtje. Paar dagen later belt mijn oma om te vragen of ik niet een paar dagen bij hun wil logeren. Dat leek me wel leuk, gewoon eventjes weg van hier. De volgende dag worden mijn nicht en ik opgehaald en rijden we ongeveer anderhalf uur, op weg naar mijn opa en oma. 
Anderhalf uur later stappen we de auto uit en lopen het huis binnen. We zetten al onze spullen beneden neer en krijgen rode bonen soep (ècht mega lekker!!!). Vervolgens nemen we onze koffers naar boven en leggen hier alles neer. Een tijd later lopen we naar buiten (m'n opa en oma hebben een klein tuintje voor het huis met zelfgekweekte groenten) en staan bij de waterput (in de tuin staat zo'n ouderwetse waterput waar je zelf water uit kunt pompen). Om de beurt pompen we wat water uit en gooien het over de planten.

De volgende dag vraagt m'n tante of we willen winkelen. Dat lijkt ons erg leuk. We steken de weg over en staan al bij een bushalte. Niet veel later komt de bus eraan en gooien we 1 yuan (1 euro is ongeveer 7 yuan) in een soort van collectebus. Vervolgens nemen we plaats. De bus is heel klein en de stoelen zijn van plastic. Paar haltes verder komen we aan in het centrum. We stappen de bus uit en lopen het winkelcentrum binnen. We lopen langs de winkeltjes en zien fjällräven tassen. Ik zie een prachtige donkergroene fjällräven. Na een half uur twijfelen koopt mijn tante 'm voor mij. We lopen het winkelcentrum uit en lopen naar een andere winkelcentrum. Aan weerskanten zijn kledingwinkels. We lopen een kledingwinkel binnen en zien een spijkerrok. Na meer dan een uur passen, kopen mijn nichtje en ik een spijkerrokje. We lopen vervolgens nog wat winkels in en gaan weer naar huis.
Op de een na laatste dag (bij mijn opa en oma) besluiten mijn nichtje en ik om nog even buiten rond te lopen. We zien een soort van theehuis en lopen verder. We hebben beiden expres hetzelfde aangetrokken, wat we een paar dagen geleden hadden gekocht. In een raam maken we een foto, omdat we zo blij zijn met onze nieuwe kleding. Zulke spijkerrokken heb ik al eerder gezien bij Esprit, maar durfde deze nooit te kopen. Heel vreemd. Hier durf ik alles te dragen, terwijl ik in Nederland veel dingen laat liggen. Waarschijnlijk omdat ik hier niemand ken.
(twee verschillende straten die samen op één straat doen lijken)

We lopen verder en komen een muur vol schilderingen tegen. Alles is zo realistisch. We lopen verder en kijken omhoog om te kijken wat er op de huizen geschilderd is. Het is prachtig. Hoeveel tijd zou dat niet hebben gekost? We lopen verder en hebben op een gegeven moment alles gezien en keren naar huis. 

De volgende dag worden we teruggebracht naar de opa en oma van mijn nichtje. De komende dagen verblijven we bij de andere opa en oma van mijn nichtje (beiden opa's en oma's van mijn nichtje wonen in dezelfde dorp). De dagen vliegen voorbij en voor we het weten pakken we onze koffers weer in en rijden we weer naar vliegveld. Er wordt afscheid genomen en gehuild. We stappen het vliegtuig in, landen op Wenzhou, vliegen naar Guangzhou en landen op Schiphol. 

Zo. Dit was de laatste travel diary van China. Het was een hele fijne vakantie en ik wil jou bedanken met het meegaan van mijn avonturen. 

Liefs, 


Meer China travel diaries:

16 comments:

  1. Wat een prachtig land! Ik wil dit ook heel graag een keer met mijn eigen ogen zien! :-) Mooie foto's heb je er weer van gemaakt.

    xoxo
    www.its-dash.com

    ReplyDelete
  2. Zo heerlijk al die foto's weer, het is gewoon zo'n ander land als Nederland.

    ReplyDelete
  3. Die spijkerrokjes zijn heel leuk! En ah, de foto's lijken wel analoog met zo'n vintage effect. Heel mooi! X

    ReplyDelete
  4. Waauuuw wat een gave foto's weer! En dat van andere dingen aan durven trekken op plekken waar je niemand kent herken ik wel, ja... Maar dat spijkerrokje staat in ieder geval super leuk!! xxx

    ReplyDelete
  5. Wat leuk dat je naar China bent gegaan! Als ik op reis ben durf ik ook veel meer te dragen, echt vreemd! Spijkerrokjes zijn echt geweldig! Ik heb er eentje van mijn mama gekregen van toen zij nog jong was, en ik ben er superblij mee! Mooie foto's trouwens! :)

    ReplyDelete
  6. Wat klinkt dat weer fijn zeg, allemaal<3 Jullie outfits zijn zo mooi!! Xo

    ReplyDelete
  7. Mooie foto's! De schilderingen op de muren vind ik ook zo mooi! En ik snap ergens wel dat je op een plek waar je niemand kent meer durft te dragen, dan voel je je toch niet meteen beoordeeld omdat ze je niet kennen.

    ReplyDelete
  8. Oooh, wat cute die foto van jou en je nicht! En ik herken mijn 3 jaar jongere ik in je verhaal op vlak van dingen dragen in ee land waar je niemand kent. Zo droeg ik ook mijn flaphoed in Kreta, terwijl ik het toen ik in België was gewoon helemaal schrik had dat iemand me ermee zou zien. Je moet je erover zetten! Mensen gaan naar je opkijken als ze je zien in zo'n leuk rokje! Omdat jij het wel doet!

    ReplyDelete
  9. Wat een leuke rokjes! En wat gaaf dat jij in China bent geweest, dat lijkt me echt een hele ervaring. Malou x

    ReplyDelete
  10. Echt weeral zo'n mooie foto's!

    ReplyDelete
  11. Wauw, China ziet er zo tof uit, toch wel heel anders dan Nederland! Wat een leuke outfit hebben jij en je nicht aan! Super leuk spijkerrokje :)

    ReplyDelete
  12. Wat een mooie foto's! Ik ben nog nooit buiten Europa geweest, maar China lijkt me zo'n toffe ervaring! x

    ReplyDelete
  13. China trok me vroeger eigenlijk helemaal niet zo, maar ik vind het toch heel erg tof door al die mooie foto's (die stra(a)t(en)! Wow, zo mooi!). Fijne artikeltjes, dankjewel.

    ReplyDelete
  14. Wat mooi is het daar.
    Wat leuke kleren hebben jullie gekocht meid.

    ReplyDelete
  15. Wauw alweer zulke mooie foto's heb je gemaakt! China lijkt me echt heel erg leuk!
    Liefs,
    Elles

    ReplyDelete
  16. Ahh wat jammer dat dit alweer de laatste is! Ik heb echt genoten van je avontuur en je (iedere keer weer prachtige) foto's! <3

    ReplyDelete