lichtpuntje in de duisternis

Saturday, April 8

07.04.2017
Het is donderdagavond. Ik lees nog even de oefenvragen door. De rest van de oefenvragen doe ik morgenochtend, want ik heb mijn gedachte er niet meer bij. Ik kijk op mijn telefoon, al half 3 middernacht. Nu is het echt tijd om te slapen zeg ik tegen mezelf. Het tentamen begint morgen om 9 uur. Ik zet de wekker om 5 uur (om nog een paar dingen te herhalen), leg mijn  telefoon weg en duik gauw mijn bed in. Twee uur later word ik wakker door het gerinkel van mijn wekker. Met dichtgeknepen ogen zet ik nog een wekker om 05:15, zodat ik nog even kan blijven liggen. Een poosje later schrik ik wakker en kijk ik op mijn telefoon die naast mij ligt. Ik druk op de home-button, 07:41 staat er. Ik raak helemaal in paniek. Op dit moment hoor ik allang in de trein te zitten.

Ik heb het tentamen gelukkig wel kunnen maken, want mijn moeder bracht me naar school waardoor ik nog op tijd was. Mijn tentamenweek is nu voorbij, maar over zeven weken begint 'ie weer. Op dit moment sta ik er oke voor. Het kan beter, maar het kan ook slechter. Ik moet nog wel even aan de bak, want ik wil heel graag over naar het tweede jaar. Als ik niet genoeg studiepunten haal, dan moet ik stoppen met de opleiding en dat wil ik ècht niet. Het ligt ook deels aan mij. Ik moet veel eerder beginnen. Ik moet beter gaan plannen. Want ik haal bijna nachten door, omdat ik zo laat begin met leren. En ik weet dat het goed voor me is, maar dat zeg ik al jaren. 'De volgende keer moet ik echt eerder beginnen'. Het gaat soms iets beter, maar moeizaam. 

Over een paar weken heb ik eindelijk meivakantie. Ik ben daar echt aan toe. Ik heb nu nog geen plannen. Het lijkt me wel heel leuk om in de meivakantie gebruik te maken van mijn studenten ov. Ik bedoel: ik kan gratis reizen en ik wil er nu echt eens gebruik van maken. Misschien een keer meeten? Althans als ik na de vakantie geen herkansing heb, want wie weet is mijn vakantie dan weer vol gepland met schooldingen. Maar leuke dingen moeten ook gebeuren dus stuur me eens een berichtje, misschien kunnen we eens meeten haha. 


heb jij al plannen voor in de meivakantie?

14 comments:

  1. De Paasvakantie in België is al een week bezig, hierna nog een weekje. Mijn plannen? Veel foto's nemen, creatief bezig zijn en gaan winkelen! Trouwens, ik ben ook niet goed in plannen, haha ;). Ik wens je alvast een fijne meivakantie toe! :)

    ReplyDelete
  2. Die studiepunten haal je vast wel. Even uitrusten in de vakantie en dan vlieg je er weer in!

    ReplyDelete
  3. Komt allemaal helemaal goed hoor? ((: En hey, mopje, meivakantie → mei qii, heel grappig dit. ((: Probeer van je meivakantie te genieten ookal zou het mis gaan, maar da's vast niet.

    ReplyDelete
  4. Plannen, iets wat ik ook absoluut niet kan. Ik wens je alvast heel veel succes met de volgende tentamens.
    Liefs,
    Amber

    ReplyDelete
  5. Het gaat vast goedkomen!! En plannen is nou eenmaal lastig... Helaas. Wel een super idee om in de meivakantie even te relaxen, dit helpt denk ik wel na al die stressvolle weken!
    xxx

    ReplyDelete
  6. ai die (slaap) tijden doen pijn aan m'n hart haha. Ik hoop dat de tentamens hebt gehaald! :-)

    ReplyDelete
  7. Ik zou je wel eens willen meeten, maar ik vrees dat onze vakanties niet samenvallen... Hier in België heb ik deze week nog vakantie maar nadien is het in een keer door tot de zomervakantie :(( Ik hoop echt dat je resultaten goed gaan zijn, maar dat zal wel zeker! :)

    ReplyDelete
  8. Meivakantie, och wat verlang ik daar ook zo naar. Heb net ook een proefwerkweek achter de rug. Pff..
    Liefs,
    Elles

    ReplyDelete
  9. We zouden echt eens moeten meeten en de meivakantie is dar perfect voor! In ieder geval vast een fijne vakantie en succes nog even met school.

    ReplyDelete
  10. Oh ik voel al heel die stress bij het lezen van je intro. Zo verschrikkelijk. Vroeger was ik ook wel veel beter in plannen dan nu. Maar toch probeer ik alles zsm te doen. Gewoon gelijk doen. Haha. Enjoy je vakantie!

    ReplyDelete
  11. Alvast een fijne vakantie! Zo te horen ben je er wel aan toe. 's Nachts leren heb ik eigenlijk nooit gedaan, lijkt mij heel pittig.

    ReplyDelete
  12. Ik zei ook altijd: 'volgende keer begin ik eerder, maar ik deed het nooit! haha'. Ik wens je alvast een hele fijne vakantie!

    ReplyDelete
  13. Aah hopelijk is het allemaal goed gegaan en ga je door naar het volgende jaar! Je moet echt gebruik gaan maken van je OV, super ideaal. Heb ik ook zo veel gedaan als student! Nu kan het nog, lekker gratis rondreizen door Nederland :) Lekker ook die meivakantie, geniet daar ook nog van zolang je op school zit haha.

    ReplyDelete
  14. Plannen blijft lastig, maar hopelijk heb je inmiddels al genoeg studiepunten binnen en heb je bijna zomervakantie!! Dan kan je weer even helemaal opladen en hoef je niet te stressen over school. Heel veel succes nog met de laatste loodjes als je nog geen vakantie hebt!

    ReplyDelete